3 טיפים לשמירה על עור הפנים בזמן הריון

בעת הריון גופנו עובר שינויים כה רבים שלפעמים קצת קשה לעמוד בקצב. אז לפני שנתחיל? טיפ ראשון – לנשום עמוק. תקופה זו היא בין התקופות היפות והמיוחדות ביותר בחיינו. אז זו ההזדמנות שלך לקחת חלק, אפילו אם רק אחד, בכל המסע הזה ולהפוך אותו למעט יותר מיוחד, מעט יותר שלך.

במהלך הריון עור פנינו עלול לעבור שינויים רבים, בין אם אקנה קשה, יובש מחריד, או אפילו סימני מתיחה. לצערנו, לעיתים חלק מתסמינים אלו נוטים להישאר עמנו לאחר סוף ההיריון, אך חשוב לדעת כי ישנם צעדים אשר ניתן לקחת במהלכו אשר ימעיטו את ההשלכות לאחר מכן. חלק מצעדים אלו לא רק יעזרו במניעה אך גם יהפכו את השגרה שלך, בתקופה מיוחדת זו, למהנה ביותר.

 

אילו תופעות עלולות להופיע במהלך ההיריון?

בעת ההיריון אנו חוות שינויים קיצוניים ברמת ההורמונים בגופנו. הורמונים אלו עלולים גם להשפיע על איכות עורנו ולגרום להתחזקות תופעות שהיו קיימות במידת מה טרם ההיריון או הופעתן אפילו אם לא היו שם לפני. חשוב לזכור כי גופה של כל אישה ייחודי וכל אחת עלולה להגיב אחרת, ובמידה שונה, להיריון. על כן, יש אלו שיחוו עור שומני, ויש אלו שיחוו דווקא עור מאד יבש, ועוד.

 

מסיכת הריון

או בשמה השני "מלאזמה" היא בעצם כתמים, או פיגמנטציה, המופיעים על עור הפנים היות ופיגמנט המלנין מיוצר ברמה גבוהה יותר בהשפעת הורמון MSH.

 

אקנה

לעיתים, בעקבות עליה ברמת ההורמונים, נחווה פצעי אקנה שיתחילו בחלק התחתון של הפנים. במידה ומדובר בתקופת הקיץ מצב זה אף עלול להתגבר והעור עלול להיוותר שומני נוסף על הופעת פצעים.

 

שיער הפנים

גם זו תופעה המושפעת מגדילה באחוז ההורמונים בגוף. השיער בגוף כולו נוטה לצמוח באופן מלא ושורש השערה אף עלול להתחזק. לצערנו במקרה זה ההורמונים לא פוסחים על שיער הפנים ונוכל לראות ששיער הגבות, השפם, או אפילו הסנטר, צומחים מהר יותר ובגוון עז יותר.

 

שקיות שחורות באזור העיניים

כידוע, תקופת ההיריון יכולה להוות קושי רב בעבור הרבה נשים והדבר מביא לעייפות קיצונית, נפשית כמו גם פיזית. במקרה זה עלולים להופיע עיגולים כהים מתחת לעיניים ולעיתים אף יובש.

 

איך ניתן למנוע אותן?

כל תופעה שציינו מעלה ניתנת למיגור במהלך ההיריון וזאת במידה ונדאג לכך בזמן. חשוב לזכור שטרם נחל טיפול כלשהו, או שימוש במוצר כלשהו, מומלץ להיוועץ ברופא שלנו.

שימת דגש על טיפוח עור הפנים שלנו היא חשובה בכל תקופה חיים, בהתאם לגילנו, ופי כמה וכמה אם אנחנו בהריון. אם כן, אם בדרך כלל אנו דואגות להתמיד בניקוי עור הפנים והענקת הרכיבים והלחות הנדרשת לו, בהריון נשים לב איפה שגרה זו תדרוש חיזוקים ואילו.

 

טיפ #1

שתי מים! כפי שציינו קודם לכן, עלולים להופיע עיגולים כהים ויובש מתחת לעיניים המאותתים לגופנו, המותש מסחיבת ההיריון, שיש לקחת מנוחה וגם כי לגוף נדרשת לחות. חשוב, אם כן, לשים לב לשתות כמות מספקת של מים במהלך היום שזו תעזור ליובש כמו גם לכהות. נוסף על כך, חשוב לזכור לקבל את כמות שעות השינה הנדרשת לנו.

 

טיפ #2

כפי שציינו עור הפנים שלנו עלול לחוות שינויים במרקם. במקרים אלו חשוב להמשיך ולהתמיד בשגרת הטיפוח היומית שהייתה לנו טרם ההיריון. זאת אומרת, נדאג לשטוף את פנינו היטב בסבון לניקוי פנים פעמיים ביום, ונבחר את סוג הסבון בהתאם למצב עורנו הנתון. לאחר מכן, במידת הצורך, נוכל לשים סרום המכיל אחוז גבוה של חומר פעיל שמנקה את הנקבוביות שלנו ומעלים סימני מתיחה וקמטים. לבסוף, תמיד נדאג ללחות העור שלנו על ידי שימת קרם פנים המתאים למצב עורנו בזמן נתון.

 

טיפ #3

באשר לפיגמנטציה, מצב זה הוא מעט יותר מסובך אך לא אבוד. באקלים הישראלי, גם לא בזמן הריון, פיגמנטציה היא תופעה עורית שרבות מתמודדות אתה. על כן, חשוב לזכור להתמיד במריחת קרם הגנה עם אחוז מקדם הגנה גבוה, גם בעונות שאינן הקיץ. כמו כן, ישנם סבונים מיוחדים המכילים חומרים פעילים וויטמינים הנלחמים בפיגמנטציה. את הסבונים האלו יש לשים רק מספר פעמים בשבוע ולא כל יום.

 

ממה להימנע?

כפי שציינו, אין להשתמש בחומרים בהם אנו לא בטוחות אם לא התייעצנו קודם כל עם רופא. בעת שימוש בתכשירים לעור הפנים נשים לב לא לגרות יתר על המידה את העור. לדוגמא, במידה ואנו מתמודדות עם אקנה לא נשתמש בסבונים בעלי פילינג שיכולים לגרום לפציעה, פריחה, ואף סימנים לטווח ארוך. לעומת זאת, אם מדובר בעור יבש לא נשתמש בחומרים מייבשים שיכולים גם הם לגרום לפציעה לטווח ארוך.

בכל הקשור להסרת שיער, בתקופת ההיריון מומלץ להימנע מהסרת שיער באמצעות לייזר ועדיף להיצמד לשיטות הקלאסיות כמו פינצטה, שעווה, גילוח, ועוד.

 

איפה אפשר להשיג תכשירים מתאימים?

את כלל התכשירים שציינו, בין אם סבון מיוחד לעור שומני או לפיגמנטציה, כמו גם רולר למניעת עור שומני, קרם לחות לסוגי עור שונים, סרומים למטרות שונות, ואביזרים להסרת שיער, ניתן להשיג באתר BABISHOP המאחד את כולם. לאתר BABISHOP לחצו כאן.

 

לסיכום

אכן במהלך ההיריון אנו עלולות לחוות תופעות לוואי בעור פנינו שהן קיצוניות למצב הרגיל בו העור שלנו נמצא. יחד עם זאת, אין סיבה להילחץ. ישנם מספר פתרונות המאפשרים טיפול מונע לטווח ארוך והקצר, וזאת באמצעות סבונים, קרמים, וסרומים אשר את כולם ניתן למצוא תחת קורת גג אחת. את שגרת הטיפול הזו ניתן להפוך לאישית ומיוחדת, במהלך תקופה מאתגרת אך קסומה.

איפור

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »