כמה זמן אחרי לידה מומלץ לעשות מתיחת בטן?

היריון הוא דבר לא קל המלווה בהרבה כאבים ואי נוחות, אבל הכל שווה את זה אחרי שאנחנו חוצות את קו הסיום ומקבלות את התינוק שחיכינו לו חודשים ארוכים. נשים רבות מרגישות חוסר ביטחון כתוצאה מהעור העודף שנוצר כתוצאה מהעלייה במשקל בהריון ושוקלות לתקן את הנזק בעזרת מתיחת בטן. אז כמה זמן צריך להמתין אחרי הלידה בשביל ניתוח מתיחת בטן? יש כמה פרמטרים שצריך לבדוק.

 

האם ילדת בלידה קיסרית או טבעית?

כאשר אנחנו מסתכלות על מתיחת בטן לאחר לידה, השאלה הראשונה היא כמה זמן מבחינה רפואית נדרש לחכות כדי לבצע את הניתוח. כי כמובן, לפני שנסתכל על הפרמטרים האחרים קודם, חשוב לדעת האם נוכל לקבל אישור רפואי לביצוע הניתוח, שכן בלעדיו לא נוכל לבצע את הניתוח גם אם כל התנאים האחרים מתקיימים. כשמסתכלים על ההמתנה בין הלידה לניתוח, בראש ובראשונה מסתכלים על סוג הלידה, ולאחר מכן על המדדים המשתנים מאישה לאישה. לנשים הילדו בלידה קיסרית מומלץ לחכות לפחות 9-24 חודשים עד לקיום הניתוח ואילו ליולדות בלידה טבעית מומלץ לחכות כחצי שנה בממוצע מהלידה.

 

האם את עדיין מניקה?

אלה מאיתנו שבחרו בהנקה, יודעות מצוין שההנקה מביאה איתה שינויים הורמונליים רבים שבין היתר משפיעים גם על המשקל שלנו ועל תהליך ההחלמה מהניתוח. מעבר לסכנה בתנודתיות במשקל שיכולה "לבטל" את האפקטיביות של הניתוח, התרופות אותן תתבקשי ליטול במהלך, ולאחרי הניתוח יכולות למצוא את עצמן מסתננות אל חלב האם שלך ולהוות סכנה של ממש לתינוק. לכן, נמליץ לחכות לפחות שלושה חודשים לאחר סיום ההנקה.

 

האם את מתכננת להביא ילדים נוספים?

ילדים, זה שמחה! לעומת זאת, כשמדברים על היריון לאחר ביצוע מתיחת בטן, ילדים הופכים להיות בדיוק ההיפך. הריונות נוספים לאחר ביצוע הניתוח יכולים "להחריב" את תוצאות הניתוח ולמתוח בחזרה את העור, והשרירים שבבטן, ולהחזיר אותך לנקודת ההתחלה. מתיחת בטן אינה מונעת מהעור והשרירים להתרחב שוב ולכן המפתח הוא סבלנות! הניתוח לא "יברח" לאף מקום ואם בכוונתך לעשות את הניתוח קריטי שתפיקי ממנו את המיטב ותשמרי על התוצאות לזמן ארוך יותר.

 

האם המשקל שלך התייצב?

היריון, כטבעו, מלווה בכמה קילוגרמים מיותרים, שעלולים להישאר איתנו כמה חודשים אחרי הלידה. בעוד מתיחת הבטן תשפר את מראה הבטן הכללי, מתיחת בטן היא לא הליך קוסמטי שתורם לירידה במשקל. למעשה, מתיחת בטן היא אפקטיבית ביותר כשאת נמצאת במשקל האידיאלי שלך, או בקרבתו.

לסיכום

ישנן מספר שאלות שכדאי לשאול את עצמך כאשר את שוקלת לעשות מתיחת בטן אחרי הלידה, החל מכמה זמן עבר מהלידה ואיזה לידה עברת ועד האם את מניקה את התינוק שלך, האם המשקל שלך התייצב והאם אתם מתכננים להרחיב את המשפחה. כאשר כל התנאים מתקיימים, תוכלי לחזור אל הגוף הטבעי שלך, ולהחזיר את הבטחון העצמי ביחד איתו.

לב

 

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »