המדריך השלם לגירושים בריאים עם ילדים

נושא כואב ורגיש מאוד הינו תחום הגירושין. עצוב לשמוע סיפורים מצמררים של ילדים מבולבלים שעוברים מיד ליד בערכאות ובתי משפט. איך אפשר למנוע מילדים להורים גרושים את הצער ועוגמת הנפש?

ילדים הם עם שצריך עמוד שדרה, יציבות וחוסן. ילדות עם הורים שחיים בנועם ובשותפות, אינה דומה לחיים של ילדים שחיים בבית חד הורי.

כך שאם אתם זוג עם ילדים ורוצים להתגרש, הבאנו לפניכם המדריך המלא לגירושין בריאים עם ילדים!

 

מהי משמורת משותפת?

אחד הנושאים המרכזיים בגירושין עם ילדים הוא משמורות ילדים. מה שקורה בגירושין בדרך כלל, למרות שבני הזוג לא מסתדרים ביניהם ולא מסוגלים להמשיך לחיות יחד, בכל אופן האהבה שלהם לילדים המשותפים גדולה ומחברת. הרצון שהילדים יהיו בידיים טובות, במקום חם ואוהב חזק ואיתן. זאת הסיבה למריבה שפורצת לעיתים קרובות בין ההורים.

כמובן שכל אחד מרגיש שהוא ההורה הטוב והמסור יותר. ואם כן, טובת הילדים תהיה לגור אצלו, אחרת, הילדים יסבלו מההורה השני.

לעיתים נדירות, כאשר קיימת הסכמה בין שני ההורים למשמורת משותפת, אפשר לקבוע מראש בצורה הדדית בהסכם הגירושין את צורת המשמורת. חשוב מאוד לעשות זאת בליווי עורך דין לגירושין כדי למנוע בעיות וחיכוכים לאחר מכן.

 

מהי משמורת ילדים משותפת?

מדובר במצב חריג כאשר הילדים גדלים אצל האב והאב בצורה מחולקת ושווה. כך הילדים נהנים משני בתים בצורה שווה.

 

מה קורה אם אחד ההורים לא מוכן למשמורות?

לעיתים קרובות אחד ההורים לא מוכן למשמורות ואז נוצרת מלחמת חורמה על הילדים. ההורים פונים לערכאות ושוב ושוב נפגשים ונלחמים על כך שהילדים יחיו דווקא איתם. בבית המשפט כל צד מוכיח עד כמה הוא כשיר לגדל את הילדים ומדוע הצד השני לא יכול לגדל אותם.

 

מה קורה כאשר אחד הצדדים רוצה לסחוט כסף?

ישנם מקרים בהם מה שעומד מאחורי המאבק לגידול הילדים הינו בצע כסף. כמה אכזרי להלחם על גידול ילדים כדי להרוויח כסף. אכזרי, אבל נפוץ מאוד. כך יוצא שהורה המעונין להוציא מבן הזוג סכום כסף גדול נוהג בצורה כזו: הוא מודע לרצון החזק של בן הזוג לגדל את הילדים בכל מחיר ולכן הוא נלחם על גידול הילדים ללא פשרות. בסופו של דבר הקלף המנצח יהיה, כסף. כלומר, אני מוכן לוותר על הילדים בתנאי שתתן לי סכום כסף מסוים. או שתוותרי על המזונות.

מניסיון של שנים כעורך דין בתחום הגירושין, אל תוותרו בשום אופן על מה שמגיע לכם בעד הילדים.

שימו לב,

אם אין מספיק טענות כנגד האמא, הילדים ישארו איתה. היא זו שילדה אותם ובטבעה המקורי לגדל אותם. לכן, אם אתם חוששים למסוגלות ההורית של בת הזוג שלכם לגדל ילדים, פנו ליייעוץ מקצועי בתחום. לפסיכולוג, עורך דין או כל מתמחה אחר בדיני גירושין.

 

לסיכום

גירושין הוא עניין מורכב מאוד. כאשר מדובר בזוג עם ילדים הוא מורכב עוד יותר. משמורת משותפת היא פיתרון טוב יחסית לילדים, כאשר הילדים מרוויחים לחיות עם שני בתים והורים אוהבים.

משפחה מפורקת

 

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »