האם מותר לעשות טיפולי שיניים בהריון

ההריון היא תקופה יפה בחייה של אישה, אך מורכבת מבחינת השינויים הפיזיים והמנטליים, ומבחינת השינויים אליהם יש להערך כדי לעבור את התקופה הזו בצורה מיטבית. כך למשל, טיפולי שיניים. האם מותר לעשות טיפולי שיניים בהריון? מבחינת אישה אשר רגילה לבצע טיפולים קבועים מסוג זה, כגון מעקב אצל רופא שיניים וטיפולי שיננית, רצף הטיפולים עלול להשתנות. בנוסף לכך,  אישה הנדרשת לבצע טיפול מורכב יותר כגון טיפול שורש, רצוי להתאים זמנים מסויימים לפי תקופת ההריון. המידע על טיפולי שיניים והריון במדריך קצר זה, שנכתב עבור rootCanals.

 

שינויים בתקופת ההריון

ההריון הוא זמן של שינויים ניכרים בגוף האישה ובאורח חייה. לפיכך, השליש הראשון להריון מאופיין שינויים גופניים ניכרים אשר מבהיאים עימם קושי פיזי, עייפות ניכרת ובחילות מדי יום ולאחר האוכל. עם זאת, בשליש השני להריון המצב מתייצב. אמנם העובק גדל, אך הגוף כבר סופג את השינויים ומתרגל, ושליש זה מגיע לנקודת איזון מסויימת מבחינת העייפות והבחילות.

השליש השלישי והאחרון מביא גם הוא התייצבות, אולם גדילתו של העובר יכולה לקשות על נשים מסויימות מבחינת מגבלות של תזוזה וכובד, מה גם שיש לנקוט משנה זהירות אצל העובר הגדל, עקב הרגישות לפיה כל מכה יכולה להשפיע עליו ועל גדילתו. במקרים מסויימים האישה נדרשת לשכב רוב היום.

 

טיפולי שיניים בתקופת ההריון

בעקרון כן, מותר לבצע טיפולי שיניים בתקופת ההריון. האישה לא מחוייבת להפסיק את אורחות חייה, במיוחד אם מדובר על מעקב רגיל או טיפול שגרתי. עם זאת, ישנן הנחיות והמלצות שונות לגבי תקופות ההריון.

  • עבור שליש ראשון – ניתן לעבור את כל הטיפולים אולם מומלץ לחכות, עד לשליש השני. זאת כיוון שתקופה זו נושאת בחובה בחילות (כפי שתואר לעיל), וייתכן שבחילות מרובות יקשו על טיפולי השיניים ועל ישיבה ממושכת. אם מדובר על טיפול חירומי, כמובן שניתן לבצע.
  • עבור השליש השני – אין כל מניעה לעבור טיםולץ זהו השליש שבו מומלץ לבצע את טיפולי השיניים הנדרשים.
  • עבור השליש האחרון – ניתן לבצע את כל הטיפולים אם היולדת מרגישה טוב. אולם בטיפולים הדורשים ישיבה ממושכת מומלץ לנקוט במשנה זהירות, עבור נשים הנדרשות להמנע משכיבה ממושכת או שכיבה בתנוחות מסוימות (אין מדובר על שכיבה מלאה ולעיתים זווית השכיבה אינה נוחה). כמו כן, במקרים של קושי גופני עבור האישה, הכאב שבטיפולים השונים יכול להיות קשה מנשוא, ומומלץ לחכות עד כמה שניתן עם טיפולים מכאיבים.

 

התייעצות עם רופא נשים או משפחה

כביכול אין מניעה לאישה בהריון לבצע טיפולי שיניים מכל סוג. אולם ההמלצה היא עבור נשים בהריון להוועץ תמיד עם רופא נשים מלווה או רופא משפחה עבור ביצוע כל טיפול רפואי נוסף. כמו כן צוותי רפואת השיניים עומדים עבור האישה לכל שאלה.

חודש מתקדם

אולי יעניין אותך גם