באיזה שלב של ההיריון כדאי לבצע טיפולי שיניים

טיפולי שיניים כרוכים בהמון סובלנות ורגיעה. ישנם רבים הנרתעים מטיפולים אלו ומפחדים מרופאי השיניים עצמם. במהלך ההיריון, החשש הוא בעיקר לגרום לזיהום אצל האישה, שיכול להתפתח גם אצל העובר, ומכך רופאי השיניים נדרשים להיזהר ולהקפיד כמה שיותר.

לכן, לא כל טיפולי השיניים מותרים לנשים בהריון, וישנם טיפולים מסוימים המאושרים בחוק. ישנם שלבי היריון שבהם ניתן לבצע טיפול מסוים, וישנם שלבי הריון שהם כבר מאוחרים לשם מטרה זו. במאמר זה, קיבצתי לכם את שלבי ההריון המותרים לביצוע טיפולים.

 

באופן כללי – הטיפול הוא הכרחי?

נשים רבות מתלבטות בשאלה האם כדאי פשוט לוותר על טיפולי השיניים ולשמור אותם לאחר הלידה. אך האמת היא, שזה מאוד משתנה מאישה לאישה, בהתאם לסוג הבעיה. אם מתפתח אצל האישה זיהום בפה למשל, והוא לא מטופל כמו שצריך במרפאה, הוא יכול להיכנס לשאר מערכות הגוף ולפגוע בעובר. ואם אין זיהום, אך הרופא מבצע טיפול פולשני אחר, הוא גם יכול לגרום לזיהום בגוף האישה ולפגיעה בעובר..

 

בשליש הראשון של ההריון

בשליש הראשון, התינוק רק מתחיל להתפתח, המערכות שלו זעירות, ולא כולן בכלל קיימות אצלו עדיין. הוא פגיע במיוחד בשלבים הללו. אצל האישה, המערכת ההורמונלית לא סדירה, מבולגנת, עדיין מעכלת את העובדה שיש בה עובר. לכן מומלץ לא לבצע את הטיפולים בשליש הראשון של ההריון. מה שכן, מומלץ לבצע ניקוי אבנית – זו פעולה לא פולשנית, אך נדרשת. הבחילות וההקאות גורמות לחומציות רבה בפה, לכן חשוב לשמור על תקינותו.

 

בשליש השני, זה יותר אפשרי

בדרך כלל ההמלצה היא לבצע טיפולי שיניים בחודשים 4-7, מאחר והמערכות כבר יציבות יוצר, והמערכת ההורמונלית של האישה מסתגלת לאטה לקליטת העובר, והיא לא משתגעת כמו בהתחלה. התחושה הכללית של האישה טובה יותר ויציבה, מודעת, ותופעות הלוואי של ההריון פוחתות ונהיות פחות תכופות. ניתן לבצע צילומי רנטגן לשיניים, טיפולי שורש, ואף סתימות לבנות. (רק לא ממתכת, בגלל הימצאות הכספית בה).

 

בשליש האחרון, זה פחות נכון

הבטן שלך גדלה, והגוף שלך כבר כואב ויגע מהמשקל העודף, דברים ופעולות שנראות לך קלות לפני ההריון, נהיו כל כך מורכבות ולא נעימות. לשבת אצל הרופא, אפילו אם זה עשרים דקות, יכול לגרום לך לסבל של ממש. נשים רבות מבצעות טיפולי שיניים בטורקיה מאחר והמחיר מוזל, המכון מקצועי ואמין, ומקבל קהל ישראלי באהבה. סובלנות הרופא חשובה מכל כשמדובר באישה בהריון.

 

טיפולי שיניים הם הכרחיים

אם לא תדאגי לשיניים שלך כשזה דחוף, ותדחי את הטיפול לאחר הלידה, זה רק יזיק לך. בכל מצב שהוא, אנא היוועצי עם הרופא שלך ותקבלי ממנו הנחיות. רוב הטיפולים הקלים מאושרים לשימוש במהלך ההריון ואין בהם כל נזק. לכן, אל תחששי ופני לרופא לקבל את כל המידע שתצטרכי.

אישה הרה

אולי יעניין אותך גם