קשיים נפוצים בכניסה להיריון – ואיך ניתן לטפל

בעוד שישנם זוגות שמצליחים להיכנס להיריון ללא מאמצים מיוחדים ובאופן מהיר, זוגות אחרים מתמודדים עם קשיים בכניסה להיריון.

בשנים האחרונות, יותר ויותר זוגות מתקשים להיכנס להיריון והדבר עשוי לנסוע מסיבות שונות.

נתונים שונים מראים כי לפחות 10% מהזוגות בארצות שונות מתמודדים עם קשיים בכניסה להיריון.

יחד עם זאת, לא מעט זוגות שמתמודדים עם קושי להיכנס להיריון, מצליחים בסופו של דבר לפתור את הבעיה ולהיכנס להיריון, אם באופן עצמאי ואם באמצעות סיוע חיצוני של רופא.

 

סיבות שונות לכניסה להיריון

ככלל, כניסה של נשים להיריון מותנית בכך שמחזורם החודשי סדיר. הפרעה לכניסה להיריון עשויה לנסוע ממס' גורמים וביניהם:

  • שיבוש בהליך הביוץ – עשוי לגרום לבעיות פוריות ולהפרעה בכניסה להיריון.
  • פגיעה בחצוצרה – החצוצרה, אשר משמשת מקום בו מתבצע תהליך ההפריה, עשויה לסבול מחסימה, אשר בתורה עשויה להפריע להתלכדות של תא הזרע עם הביצית. דבר זה עשוי להפריע ליצירת היריון ברחמה של האישה.
  • אנדומטריוזיס – מדובר בתופעה שבה רירית הרחם מתפתחת מחוץ לרחם והדבר גורם להפרעה לכניסה להיריון.
  • פגיעה בצוואר הרחם – מדובר בבעיות שמפריעות לייצור ריר בצוואר הרחם והדבר גורם לחסימה במהלך כניסת הזרע של תוךהרחם.
  • בעיות שונות ברחם – ייתכנו בעיות אחרות שמפריעות לכניסה להיריון, כגון: בעיות במבנה הסטנדרטי של הרחם או גידולים שפירים מסוימים, אשר בתורם, מפריעים לכניסה להיריון.

 

דרכי טיפול

בכדי לטפל בבעיות פוריות, אשר גורמות קושי בכניסה להיריון, מוצעים סוגי טיפול שונים, כאשר כל סוג של טיפול מתמקד בבעיה אחרת. סוגי הטיפולים כוללים:

  • נתינת הורמונים לאישה – במידה וקיימת בעיה בביוץ, הטיפול יתמקד בנתינת הורמונים. פעולה זו מטרתה לעודד את תהליך הביוץ ובאופן זה, גדל הסיכוי לכניסת האישה להיריון.
  • טיפול באמצעות ניתוח – במידה והאישה סובלת מקושי להיכנס להיריון בשל בעיה מכנית מסוימת, אזי הפתרון האפשרי לכך עשוי להינתן באמצעות ניתוח מתאים. פרוסקופיה, הינה פעולה ניתוחית המשמשת דוגמא לכך. באמצעות פעולה זו נבדק האם ישנה חסימה מסוימת בחצוצרות בגוף האישה.
  • בדיקת הרזרבה השחלתית – באמצעות בדיקה זו, ניתן לדעת את כמות הביציות שיש בשחלות של האישה. במידה ונמצא כי כמות הביציות הינה קטנה, אזי ניתן להסיק מכך כי הסיכוי להיכנס להיריון הינו נמוך בהתאם. לעומת זאת, במידה ונמצא כי כמות הביציות הינה גדולה, אזי ניתן להעריך כי הסיכוי של האישה להיכנס להיריון הינו גדול בהתאם.
  • הפריה חוץ גופנית – פתרון נוסף לקושי בכניסה להיריון עשוי להינתן באמצעות טיפולי הפריה חוץ גופנית.

 

אולטרסאונד אנדומטריוזיס

כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה, גם השימוש בטכנולוגית האולטרסאונד מקבלת תאוצה ומוצעים מגוון של בדיקות, אשר כוללים בין היתר את בדיקת אולטרסאונד אנדומטריוזיס. מדובר בבדיקה לא חודרנית אשר מתבצעת באמצעות אולטרסאונד נרתיקי. בדיקה זו נחשבת לנגישה וזמינה עבור מטופלות ובאמצעותה, ניתן לקבל תמונה באיכות גבוהה. ממצאים מראים כי בדיקה זו הוכחה כמדויקת ומהימנה למטרות אבחון של אנדרומטריוזיס.

נעליים

 

 

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »