מתי כדאי להתחיל ללמוד על הורות ואיפה להתחיל?

אתם יודעים מה אומרים, בבית הספר לומדים את שלל המקצועות לחיים, אך את המקצוע המורכב ביותר שהוא הורות לא מלמדים אותנו.

אך כן ניתן לרכוש כמה שיותר ידע וניסיון לקראת ההורות.

 

למידה עתידית או למידה תוך כדי תנועה

יכולים להיות חילוקי דעות רבים האם כדי ללמוד איך להיות הורים כאשר אנחנו עתידים להיות הורים, או האם כדאי ללמוד תוך כדי תנועה וללמוד תוך כדי? ובכן, זה משתנה מאדם לאדם. אך לרוב, אנשים שרוכשים כלים להתמודדות עם ילדיהם בטרם עת, גם אם מדובר בידע תיאורטי, עושה אותם רגועים יותר, ועם יכולת מחשבה לתכנון לטווח ארוך. למעשה הכלים הללו עשויים לעזור בעיקר להורים המוכנים להיות ההורים הכי טובים שהם יכולים להיות.

 

מה כדאי וחשוב להתחיל ללמוד

הפער בין המצוי לרצון הוא די גדול בנושא הזה. ישנם הורים רבים שלא מקיימים את שיחת ״חינוכנו לאן?״ ולא מצליחים ליצור חזון הורי כפי שהיו רוצים ליצור. שיחה כמו מי מסיע מחר לחוג, איזה ילדים היינו רוצים לגדל, ואיזה הרגלים וחינוך אנו רוצים להקנות לילדים שלנו. מעבר לחינוך וההרגלים, אנו צריכים לשאול את עצמנו: איזה ערכים הכי משמעותיים עבורנו?

 

מתי כדאי להתחיל ללמוד

יש האומרים שהזמן האידיאלי ללמוד דברים אלה הוא בזמן הלידה, אבל שיגידו שצריך ללמוד עוד לפני. למעשה, ככל שנקדים ללמוד וליישם את השיטה הזו כך נוכל למנוע קונפליקטים בחיי ילדינו וגם לתת להם יסודות של ערכים וחינוך בריאים. למעשה, לא מאוחר גם ללכת לקורס הורות גם לאחר מכן. אך ככל שתדעו ליישם את המידע, כך תוכלו להחליט ביניכם איך תגדלו את הילדים שלכם, בצורה שהכי מתאימה לכם. כך תוכלו ליצור יותר שליטה על תפקודכם כהורים. מכיוון שמדובר בשיטות שונות מומלץ לגשת לאיש ייעוץ, הנחיית והדרכה הורים על מנת לקבל את כל הידע החסר לכם.

 

תקשורת זוגית והורית

בכדי שתוכלו לנהל קונפליקט שאתם נתקלו בו, צריכה להיות, דרך ועיקרון. הבעיה העיקרית היא כאשר אנו הופכים להיות הורים לעיתים קרובות, מסגרת זו אינה עברה אימונים ולכן היא לוקה בחסר. כאשר אנו נדמה מצבים אפשריים כהורים, דבר זה יוכל להועיל לנו מאוד וכך לעזור לנו לחשוב במובנים אחרים כמו הבן זוג השני. גם מצבים של קונפליקט יש לדמות, בכדי במצב אמת להבין יותר טוב מה הצד השני רוצה וצריך.

 

לסיכום

אין שיטה אחת שמתאימה לכולם. כל זוג צריך לדעת מה הכי מתאים לו מבחינת למידה על הורות. ישנם הורים שיתאים להם ללמוד ולדמות סיטואציות עוד בטרם התינוק מגיח אל העולם, וישנם אנשים שיעדיפו ללמוד תוך כדי תנועה. הכי חשוב לדעת, על איזה ערכים וחינוך תרצו לגדל את הילדים שלכם. כך תוכלו לתת להם את הערכים ואת החינוך הטוב ביותר ולמנוע קונפליקטים עתידיים.

 

פעוט

אולי יעניין אותך גם