האם תינוק צריך לעבור גמילה מאלכוהול אם אמו שתתה במהלך ההריון

כל אישה בהריון (או אישה שמתכננת הריון) יודעת שעליה להימנע מצריכה של ביצים שלא בושלו, נקניקים וכמובן, אלכוהול.

מדובר בעניין ידוע, המניעה מאלכוהול נובעת מהעבודה שהוא מועבר באופן ישיר אל העובר דרך השלייה, התרחשות שכזו עשויה לפגוע בעובר שאינו אמור לצרוך אלכוהול בשלב זה של

חייו.

ישנן נשים שמסיבות כאלה ואחרות צורכות אלכוהול במהלך ההיריון, כך שנשאלת השאלה, האם התינוק שלהם יצטרך לעבור גמילה מאלכוהול לאחר הלידה? המחקרים מוכיחים

שהתשובה לכך היא כן.

רוצים להעמיק בתשובה זו ולשמוע פרטים נוספים? כדאי שתקראו את השורות הבאות.

 

תסמונת גמילה מאלכוהול בילודים

למצב הזה, שבו יש צורך לגמול את התינוק מאלכוהול יש שם – תסמונת גמילה מאלכוהול ביילוד. מדובר במצב שנוצר לאחר לידת התינוק בעקבות צריכת אלכוהול בקרב האם. מחקרים שנערכו בנושא הראו כי ישנה עלייה חדה בשימוש באלכוהול במהלך ההיריון בשנים האחרונות. כאשר מצב זה בא לידי ביטוי ללא השגחה רפואית, חייו של התינוק עשויים לעמוד בסכנה.

 

הבעיות העיקריות של התסמונת

יש כמה בעיות עיקריות שבאות לידי ביטוי בתסמונת גמילה מאלכוהול. להלן העיקריות שבהן:

  • שיבושים בתזונה

התינוק עשוי לסבול מתת תזונה ולהתקשות לינוק, למצוץ ולאכול. יחד עם זאת, הוא חווה דרישה קלורית מוגברת בגלל שהוא נמצא במצב של תנועתיות יתר.

 

  • לידה במשקל נמוך

מחקרים שנערכו בנושא מצאו כי התינוק עשוי להיוולד פג או להיות בעל משקל לידה נמוך.

במקרים שבהם האם מחליטה להפסיק ולצרוך את האלכוהול במהלך ההיריון, התסמונת שצוינה לעיל יכולה לבוא לידי ביטוי כיומיים או שלושה לאחר הפסקה זו. במצב שכזה, העובר יכול לגלות סימנים של פעילות יתר ברחם שיתבטאו בתנועות מוגברות שמסמנות את אי השקט שהוא חווה בעת ההליך של הגמילה מהאלכוהול ברחם. תינוק שסובל מתסמונת זו בגלל שאמו צרכה אלכוהול במהלך ההיריון, צריך לקבל טיפול בתוך מרכז גמילה מאלכוהול. ממש כמו אדם מבוגר שסובל מהתמכרות לאלכוהול וזקוק להכוונה, כך גם התינוק.

 

הכמות המומלצת לצריכה במהלך ההיריון

אם את בהריון ואת קוראת את שורות אלו לאחר ששתית כוס יין, חשוב שתקראי את הפסקה הזו בעיון רב. חוקרים שבדקו את הנושא לעומק ממליצים לכל הנשים ההריוניות להימנע משתייה של אלכוהול במהלך ההיריון כדי שיהיה סיכוי אפסי לכך שהעובר יולד עם התסמונת. כך שאם את מתלבטת אם לשתות עוד כוס יין, כדאי שתדעי שההחלטה נתונה בידייך.

לסיכום, תינוק שאמו צרכה אלכוהול במהלך ההיריון, צריך לעבור גמילה מאלכוהול. חשוב שאישה שצרכה אלכוהול בכמות גבוהה במהלך ההיריון תפנה בהקדם האפשרי לגורם רפואי כדי שיתבצע מעקב אחר התינוק ושתיבחן האפשרות לסייע לו בהליך הגמילה ולהקל עליו בתסמיני ההתמכרות שעשויים לבוא אצלו לידי ביטוי.

 

פעוט

אולי יעניין אותך גם