איך לבחור את כיסא הבטיחות שישמור לכם על התינוק

אין צורך להפריז אודות חשיבות כיסא הבטיחות לתינוק, שכן היא כבר ידועה ומובנת מאליה.

האוצר הקטן שלנו יושב בכיסא הבטיחות בנסיעה ומספיק קשירה לא נכונה או תקלה קטנה בכיסא הבטיחות כדי שחס וחלילה יקרה אסון.

ולכן בחירת הכיסא, התאמתו לילד או לתינוק שלכם, בדיקה כל פעם כשעולים לרכב שהכיסא קשור היטב – כל אלה חשובות ורצוי שיקרו בכובד ראש ובתשומת לב מספקת.

 

סוגי כיסאות בטיחות

לכל גיל כמובן יש להתאים את הכיסא הנכון עבורו, את האביזרים החשובים שיתנו את ההגנה המקיפה הסופית, ואת מיקום של כיסא בטיחות ברכב כמובן. אך מעבר לגיל חשוב לשים לב גם למשקל של הילד או התינוק שלכם, משום שפרמטר זה חשוב לא פחות. באופן כללי ניתן לומר:

  1. תינוקות עד גיל שנה ועד משקל 9 ק"ג יצטרכו לשבת בכיסא תינוק מותאם, עם חגורת בטיחות, נגד כיוון הנסיעה, וכמובן שיש לבדוק היטב שאין כרית אוויר במושב.
  2. תינוקות מגיל שנה עד גיל ארבע, או ממשקל 9 עד 18 ק"ג, יצטרכו מושב בטיחות הפונה לכיוון הנסיעה, כמובן עם חגורת בטיחות מובנית.
  3. ילדים ממשקל 18 ק"ג ועד גובה 145 ס"מ ישבו במושב מגביה "בוסטר" ויחגרו עם חגורת הבטיחות של הרכב.

 

מה חשוב לבחון כשרוצים לקנות כיסא בטיחות לתינוק

נוחות – כמובן שלצד הבטיחות, נרצה שכיסא הבטיחות יהיה נוח לילד, שכן נוחות זו תשפיע על מצב רוח הנסיעה שלו ועל שלנו. כיום יצרני הכיסאות משלבים הרבה כריות וספוגים בכיסא הבטיחות כך שלילד תהיה חווית נסיעה מושלמת. כמובן שאין מדובר רק בנוחות הילד אלא גם בנוחות של ההורים – התקנת הכיסא, חגירת הילד, הטיית המושב למצב שכיבה או ישיבה, ושליפת הריפוד לצורך כביסה שלו – כל אלא פעולות שיבוצעו ע"י ההורים ברמה יומיומית וחשוב שיהיו נוחות ויבוצעו בקלות. לפרטים על כיסא בטיחות ברייטקס.

בטיחות – חשוב לקנות מחברה מובילה ומוכרת, שידועה באביזרי הבטיחות שלה, שמייצרת לפי תו תקן מחמיר, אירופאי ואמריקאי, ולקבל אישור ממשרד התחבורה. עוד משהו שחשוב לציין שהרבה הורים לא יודעים הוא שלכיסאות הבטיחות יש תאריך תפוגה, כי הרי החומרים ממנו הם עשויים יכולים להתבלות ולהיחלש עם השנים, מה שפוגע בבטיחותם. ולכן בעת הרכישה חובה לבדוק שייצור הכיסא התבצע לאחרונה. ועוד משהו חשוב שהרבה לקוחות נופלים בו – לפני הרכישה הסופית, גשו עם הכיסא לרכבכם ותראו שהוא מתאים, תוכלו גם להושיב את הילד ולראות שזה נוח לו. שהכיסא לא חורג בגודל מהמושב של הרכב, ושילדכם יושב טוב ובבטחה.

 

סיכום

בחירת כיסא הבטיחות לילדכם היא לא עניין של מה בכך, וכדי שתהיה לנו נסיעה בטוחה בראש שקט, נשים לב בתהליך בחירת כיסא הבטיחות לשלל הפרטים הקטנים, לחברה שייצרה אותו, לתאריך הייצור, ולנוחות של הילד.

 

ילד חגור

אולי יעניין אותך גם