מה גורם לאסטמה של העור אצל תינוקות – ואיך לטפל בזה

אסטמה של העור אצל תינוקות היא תופעה נפוצה בקרב הגילאים הללו, שגורמת למגוון תופעות בניהם בעיקר גירודים ועור יבש ואדמומי.

מאחר מדובר בתופעה נפוצה בחודשים הראשונים לאחר היוולדות התינוק, קיימות כיום מגוון של דרכים לטפל בתופעה הלא נעימה.

כדי להבין מה כוללת האסטמה ומה לעשות במצב כזה – לפניכם הכל על מה גורם לאסטמה של העור אצל תינוקות – ואיך לטפל בזה.

 

מה היא אסטמה של העור אצל תינוקות?

אסטמה של העור תינוקות היא תופעה נפוצה במיוחד, שמגיעה בעיקר בחודשים 3 – 6 מיום היוולדות התינוק. אסטמה של העור אצל תינוקות מופיעה בתסמינים של גירודים ועור יבש ואדמומי, כמו גם נפיחות, שינויים בגוון העור, או בליטות קטנות על הגוף. זו תופעה שלא כדאי להילחץ ממנה, מאחר והיא נפוצה ונעלמת לרוב לאחר כמה חודשים ועם התבגרות התינוק. עם זאת, ישנם מגוון של פתרונות ומשחות שמומלצים לטיפול זריז יותר בתופעה.

 

ממה נגרמת אסטמה של העור אצל תינוקות?

הגורמים המדויקים שגורמים לאסטמה של העור אינם מדויקים וקבועים, ומדובר פשוט בתופעה רווחת מאד עם היוולדות התינוק. הגורמים כן יכולים להיות למשל תופעה שעובר בגנטיקה, מזג אוויר יבש וקריר, סבון שאינו עושה טוב לעור התינוק וכדומה. התופעה תהיה נפוצה יותר אצל ילדים עם מערכת חיסון שעוד לא חזקה, או בילדים שסובלים מאלרגיות שונות – אך בכל מצב, אין סיבה להילחץ ובמידה והתופעות אינן חמורות או גוברות, ישנן מגוון דרכי טיפול מתאימות.

 

האם כדאי להיבדק אצל רופא במקרה של אסטמה של העור אצל תינוקות?

במקרה של אסטמה של העור אצל תינוקות, תמיד ניתן להגיע לרופא כדי שיבדוק את המצב וירגיע אתכם. פניה לרופא מומלצת במיוחד ברגע שהילד סובל מחום או מתקשה להירדם כמו שצריך – שכן במצבים כאלה כדאי להתייעץ ולוודא שהמצב תחת שליטה. גם במקרים בהם מופיעות בלוטות עם מוגלה על גוף התינוק, מומלץ להתייעץ עם רופא ליתר ביטחון.

 

איך ניתן לטפל באסטמה של העור אצל תינוקות?

כדי לטפל ולנסות לזרז את העלמות האסטמה של העור אצל תינוקות, ישם כמה טיפולים ופעולות שמומלץ לכל הורה לנסות על התינוק:

  • שינוי הרגלי הסבון – מאחר ואסטמה של העור עלולה להתפתח בגלל שימוש לא נכון בסבון, או שימוש בסבון שמפתח רגישויות, כדאי לנסות ולהחליף סבון, וכן להפחית את השימוש באופן כללי בסבון, שמוריד את שכבת ההגנה מעור התינוק.
  • רכישת משחה וקרם לחות טיפולי – כיום יש מגוון של תכשירים שהרופא והרוקח יכולים להמליץ אליהם, עבור לחות עור התינוק וטיפול באסטמה של העור. תמציות עם קלנדולה או אלוורה למשל, מומלצות.
  • שמירה על טמפרטורה – במידה ולתינוק יש תסמינים או נטייה לאסטמה של העור, טמפרטורה טבעית של 20 – 23 מעלות יכולה להפחית את הסיכוי לפתח גירודים או להפחית את עוצמת הגירודים, שכן קור וחום קיצוניים עלולים להרע.

 

כפות רגליים

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »