מהם התסמינים של השבועות הראשונים להיריון?

תקופת ההיריון היא תקופה נפלאה ביותר בעבור האישה, אך טומנת היא בתוכה גם קשיים ואתגרים.

במיוחד בהתחלה כבר נוכל להתחיל ולהכיר מעט מהתסמינים שילוו אותנו במהלך כלל תשעת החודשים.

בשבועות הראשונים של ההיריון מרבית הנשים כלל לא יודעות שהן נושאות ילד אך אט אט הגוף מתחיל לאותת לנו על כך. השינויים והתגובות של הגוף הן ההסתגלות הראשונית שלנו לעתיד לבוא ועל מנת לא להיבהל מכל אלו, הנה חמשת תסמינים הנפוצים ביותר בשבועות הראשונים:

 

איחור המחזור

שבועות הריון ראשונים לרוב עוברים עלינו ללא ידיעתנו. בדרך כלל לא נזהה תסמינים להיריון טרם איחורו של המחזור. אם כן, האיחור במחזור הוא הסימן הראשון שאמור לאותת לנו שמומלץ לבצע בדיקת היריון או לגשת לרופא.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שאיחור לא תמיד משמעו היריון ולפעמים יכול האיחור לנבוע מתקופות עמוסות, תזונה לקויה, ועוד.

 

מצבי רוח

בתקופת ההיריון ישנם שינויים הורמונליים גדולים מאד בגוף, אשר מתחילים כבר להיווצר בהתחלה. לכן במידה ונשים לב שבזמן האחרון אנחנו מאד רגשניות, בוכות, מדוכאות רגע אחד ורגע אחרי לא, אז אולי מדובר בהיריון. כמובן חשוב לשים לב לעוד תסמינים למעט מצבי רוח.

 

כאבים ורגישות בשדיים

גם כאן השינויים ההורמונליים בגוף אומרים שלום. בהריון, השדיים שלנו גדלים ומתנפחים ואף נוכל להרגיש מעט גודש. תסמין זה גם עלול להופיע לפני בואו של המחזור החודשי, כך שאם המחזור שלנו גם מאחר אז ניתן לחשוד בהיריון.

 

בחילות והקאות

תסמין זה נפוץ מאד לשליש הראשון בהריון ולרוב חולף לאחר מכן. מערכת העיכול שלנו גם היא עוברת שינויים ולרוב זה יגרום לבחילות ובמקרים לא מעטים גם להקאות, בעיקר בבוקר. נוכל לשים לב לתסמין זה באזור החודש השני להיריון וסביר כי אז כבר נדע עליו.

 

עייפות

לפעמים קשה לשים לב לתסמין זה היות ורובנו גם ככה מנהלות שגרה עמוסה ובקצב גבוה. יחד עם זאת, בעת ההיריון הגוף עובד קשה יותר ומוציא יותר אנרגיה ומאמץ בעקבות השינויים שהוא עובר ויחד עם זה מגיעה העייפות. לרוב אם נשים לב, נוכל לזהות תסמין זה כבר ממש מהתחלה.

 

לכו להיבדק

לפעמים תסמין אחד מהרשימה, כמו איחור או גודש בשד, אינו מספק על מנת לקבוע היריון. אך אם נזהה מספר תסמינים מומלץ מאד לעשות בדיקת הריון ובעיקר ללכת להיבדק אצל רופא או רופאת הנשים שלנו, על מנת שנוכל כבר להתאים את התנהגותנו לתקופת ההיריון במידה ואכן זה המצב.

 

לסיכום

נוכל לזהות היריון רק כמה שבועות לאחר שהוא באמת מתחיל וזאת בעזרת הצטברותם של מספר תסמינים דוגמת בחילות, איחור המחזור, מצבי רוח ועוד. במידה ואנו חושדות שאכן מדובר בהיריון חשוב מאד ללכת לבדיקת רופא ולא לחכות.

בטן

 

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »