כך תכינו את כלבכם לתינוק החדש

מחכים ללידה של תינוק? מגיע לכם מזל טוב גדול, ונאחל לכם שהכל יעבור בשלום ובהצלחה. כמובן שלצד השמחה וההתרגשות הגדולה יש גם כל מיני חששות מהבלתי נודע, ובמיוחד אם מדובר על לידה ראשונה. אין ספק שהחיים שלכם הולכים להשתנות. אם יש לכם כלב או כלבה בבית, אתם צריכים להכין גם אותו לקראת הלידה.

חשוב להבין שהכלב שלכם הוא גם יצור עם רגשות ותחושות, ולכן יש להכין גם אותו כמו שצריך להצטרפות של חבר חדש למשפחה.

 

איך נכין את הכלב לתינוק החדש?

כדי לסייע לכם להכין את הכלב לתינוק החדש שמגיע, ולוודא שהכל יעבור בשלום ושהשניים יפתחו מערכת יחסים יפה, אספנו כאן עבורכם כמה דברים שחשוב מאוד להקפיד עליהם. שימו לב שלא מדובר על דברים מסובכים מאוד אלא על פעולות די פשוטות, פשוט צריך ליישם אותן. מידע נוסף על כל מה שקשור לגידול של כלבים תוכלו למצוא כאן בקישור הזה https://hapina-shel-michal.co.il.

כלב תינוק חדש

צייתנות

צייתנות היא תכונה שחשוב להקנות לכל כלב, בלי קשר לתינוק חדש. אבל כאשר אתם מחכים ללידה התכונה הזו חשובה עוד יותר. חשוב מאוד לוודא שהכלב עובר אילוף בסיסי לכל הפחות כבר בשלבים הראשונים של ההיריון.

 

הרגלת הכלב לחברה של תינוקות

כדאי להרגיל את הכלב שלכם לחברתם של תינוקות וילדים קטנים, עוד הרבה לפני שהוא יפגוש את התינוק שלכם. השתדלו לנצל כל הזדמנות או מפגש עם חברים או קרובי משפחה כדי לייצר לכלב שלכם מפגש עם תינוקות. כדאי גם לנסות לגוון כמה שאפשר את סביבות המפגש: ברכב, בחצר, בגינה, בבית, ועוד.

 

ביצוע שינויים כמה שיותר מוקדם

אם החלטתם לערוך שינויים מסוימים בהרגלים של הכלב שלכם לקראת הגעת התינוק, חשוב מאוד להחיל אותם מוקדם ככל האפשר. אם למשל אתם לא רוצים שהוא יכנס לחדרים מסוימים בבית, שלא יעלה על הספה, או שלא יגיע לחדר של התינוק, אל תתחילו את זה מהיום שבו התינוק בבית, אלא חודשים לפני כן. זה יקל מאוד על הכלב שלכם להסתגל למצב החדש.

 

הביאו לכלב שלכם חפץ עם ריח של התינוק

לקראת חזרתם של היולדת והתינוק לבית כדאי להביא לכלב שמיכה או בגד כלשהו עם הריח של התינוק והיולדת. אסור לתת לכלב לשחק עם הבגד, אך יש לתת לו להריח אותו ותוך כדי זה לפנק את הכלב.

 

כניסה שגרתית לבית

כאשר אתם נכנסים לבית עם התינוק חשוב שהכלב יפגוש אתכם באופן רגיל. אל תתעלמו ממנו ותתמקדו אך ורק בתינוק החדש. השתדלו שאחד מבני הזוג יקדישו לכלב תשומת לב וירעיפו עליו חום ואהבה. עדיף שזו תהיה האם שלא היתה בבית זמן מה.

 

סיכום

כלבים וילדים קטנים יכולים לבנות מערכות יחסים נפלאות, ואין סיבה שאצלכם זה לא יהיה. רק חשוב להכין את הכלב.

כֶּלֶב

אולי יעניין אותך גם

קורס חובשים
לתינוק
המדריך לעזרה ראשונה לתינוקות

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכל הנוגע למודעות בכל הנוגע לידיעת הליך העזרה הראשונה לתינוקות ופעוטות. הורים רבים מחפשים ברחבי הרשת מידע שיסייע להם להתנהל

קרא עוד »