המדריך לעזרה ראשונה לתינוקות

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכל הנוגע למודעות בכל הנוגע לידיעת הליך העזרה הראשונה לתינוקות ופעוטות. הורים רבים מחפשים ברחבי הרשת מידע שיסייע להם להתנהל באופן המיטבי אל מול התינוק שנמצא במצב של סכנה מסיבה כלשהי. במדריך הנוכחי נציין בפניכם את המדריך המקוצר לעזרה ראשונה לתינוקות שיאפשר לכם לקבל את הבסיס שאתם צריכים בנושא.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר שהשתתפנו בקורס עזרה ראשונה. במהלך הקורס התברר לנו מידע חשוב שלא ידענו עליו קודם (ומסתבר שאנחנו לא לבד). הכוונה היא למצב שבו מבצעים "היימליך" למבוגר שנחנק. לא כולם יודעים שביצוע ההליך הזה, שבמהלכו, לוחצים על בטנו של המטופל אינה מתאימה במקרים של חנק בתינוקות ופעוטות. עובדה זו גרמה לנו להבין שצריך להפיץ בקרב הציבור מדריך מקוצר שמביא את כל המידע החשוב ביותר לקדמת הבמה.

 

מידע חשוב אודות חנק בקרב תינוקות

רגע לפני שנציין בפניכם איך לסייע לתינוק שנחנק, חשוב תחילה לציין כי עליכם להיות צמודים אל התינוק שלכם בכל רגע שהוא אוכל. שכן, תינוק לא תמיד יסמן עם דפיקות על השולחן או בכל דרך אחרת שתסב את תשומת לבכם למצב. כך שאתם עלולים חלילה לפספס את תחושת חוסר האונים שלו אם לא תהיו בסביבה. זה אחד הדברים החשובים ביותר שלמדנו במהלך קורס חובשים שהשתתפנו בו לאחרונה.

 

איך מסייעים לתינוק שנחנק?

שימו לב, יש כמה סימני חנק שצריכים לגרום לכם לפעול באופן מידי:

  • הזזת הידיים באוויר
  • פנים מאדימות
  • פתיחת פה עם לשון בחוץ

במצב שכזה, עליכם להניח את התינוק על הזרוע שלכם כשהפנים שלו כלפי מטה ולטפוח לו על הגב. חשוב מאוד לעשות זאת תוך ביצוע תנועה מסוימת ומדויקת. אנחנו ממליצים לערוך על כך חיפוש בגוגל ולראות את הסרטון המדויק.

 

מה עושים בעת פציעה?

אם התינוק שלכם הגיע לשלב שבו הוא זוחל, עומד או אולי אפילו הולך, אתם בטח חוויתם לא מעט פציעות עד כה. הפציעות הנפוצות בגילאים אלו הן פציעות בשפה, באזור הפנים ובגפיים. אם מדובר בפציעה שטחית, מומלץ לנקות את המקום עם חיתול בד עם מעט מים ולאפשר למקום להתייבש. אפשר לאחר ייבוש מקום הפגיעה, למרוח מעט משחה שתעצור את הדימום ותמנע התפתחות של זיהום במקום.

 

אל תסכנו את חיי הילדים שלכם – תעברו קורס מלא

המדריך שצוין בפניכם לעיל הינו מדריך מקוצר ביותר שאינו מקיף את כל המידע שאתם צריכים לדעת בכל הנוגע להליך עזרה ראשונה לתינוקות ופעוטות. לכן, אנחנו ממליצים לכם ואפילו מבקשים – תעברו קורס מלא שיאפשר לכם לקבל את כל המידע המקיף. כך תוכלו להיות בטוחים שהילדים שלכם נמצאים בידיים טובות.

 

לסיום

עד כאן המדריך לעזרה ראשונה לתינוקות. אנו מאחלים לכם שתדעו תמיד מה לעשות במקרה חירום. בהצלחה!

מדריך לתינוקות

אולי יעניין אותך גם