אילו בדיקות נחשבות הכי חשובות במהלך ההריון?

הריון הוא זמן מרגש ומשנה חיים עבור כל אישה. בזמן שאת מתכוננת להביא חיים חדשים לעולם, חיוני לדאוג לבריאות שלך ולרווחת תינוקך. היבט מכריע אחד של טיפול טרום לידתי הוא בדיקות סדירות, שיכולות לעזור לזהות בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם ולהבטיח הריון בריא.

בעוד שבדיקות מסוימות עשויות להיראות מיותרות, הן חיוניות לאיתור בעיות פוטנציאליות שעלולות להשפיע עליך או על בריאות תינוקך. מסריקות אולטרסאונד ועד בדיקות דם, ישנן מספר בדיקות שאסור לדלג עליהן במהלך ההריון.

 

בדיקות דם במהלך ההריון

בדיקות דם הן אחת הבדיקות החשובות ביותר במהלך ההריון. הם עוזרות לספק שירותי הבריאות שלך לעקוב אחר בריאותך והתפתחות תינוקך, ולזהות בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם. בדיקות דם יכולות גם לסייע בזיהוי כל מצב שעלול לדרוש טיפול מיוחד במהלך ההריון או הלידה.

הֵרָיוֹן

ספירת דם מלאה (CBC)

ספירת דם מלאה (CBC) היא בדיקה המודדת את הרמות של סוגים שונים של תאי דם בגופך. בדיקה זו חיונית במהלך ההריון מכיוון שהיא עוזרת לזהות אנמיה, מצב בו אין לגוף מספיק תאי דם אדומים. אנמיה עלולה להיות מסוכנת במהלך ההריון מכיוון שהיא עלולה להוביל למשקל לידה נמוך, לידה מוקדמת וסיבוכים אחרים.

 

סריקות אולטרסאונד במהלך ההריון

סריקות אולטרסאונד הן בדיקת הדמיה לא פולשנית המשתמשת בגלי קול בתדר גבוה כדי ליצור תמונות של תינוקך ברחם. סריקות אולטרסאונד בטוחות הן עבורך והן עבור תינוקך, והן יכולות לספק מידע חיוני על התפתחות תינוקך. להלן חלק מסריקות האולטרסאונד החיוניות במהלך ההריון.

 

בדיקת בדיקת גלוקוז

בדיקת הגלוקוז היא בדיקת דם הבודקת סוכרת הריונית, סוג של סוכרת שעלולה להתפתח במהלך ההריון. סוכרת הריונית עלולה לגרום לרמות גבוהות של סוכר בדם, מה שעלול להיות מסוכן גם לך וגם לתינוקך.

בדיקת הגלוקוז מתבצעת בדרך כלל בין 24 ל-28 שבועות להריון. אם תוצאות הבדיקה אינן תקינות, הרופא שלך עשוי להמליץ ​​על בדיקת סבילות לגלוקוז כדי לאשר את האבחנה.

בדיקת בדיקת גלוקוז

בדיקות טרום לידתיות לא פולשניות (NIPT)

בדיקה טרום לידתית לא פולשנית (NIPT) היא בדיקת דם שיכולה לזהות מומים כרומוזומליים בתינוקך, כגון תסמונת דאון, ללא צורך בהליכים פולשניים כגון בדיקת מי שפיר.

NIPT מומלץ בדרך כלל לנשים שיש להן סיכון מוגבר ללדת תינוק עם הפרעה כרומוזומלית, כמו מבוגרים נשים או נשים עם היסטוריה משפחתית של הפרעות כרומוזומליות. NIPT מבוצע בדרך כלל בין 10 ל-13 שבועות של הריון.

 

בְּדִיקַת מֵי שָׁפִיר

בדיקת מי שפיר היא הליך פולשני הכולל הוצאת כמות קטנה של מי שפיר מהשק המקיף את תינוקך. הליך זה מבוצע בדרך כלל בין 15 ל-20 שבועות של הריון כדי לזהות הפרעות כרומוזומליות, הפרעות גנטיות או מומים בצינור העצבי. בדיקת מי שפיר אינה מומלצת לכל הנשים, והיא טומנת בחובה סיכון קטן להפלה. לעוד מידע כנסי לאתר https://www.baby4u.co.il

 

סיכום

בדיקות טרום לידתיות הן חלק חיוני בהבטחת הריון בריא ותינוק בריא. בדיקות דם וסריקות אולטרסאונד רגילות יכולות לספק מידע חיוני על בריאותך ועל התפתחות תינוקך, בעוד שבדיקות כגון בדיקת הסוכר ובדיקת GBS יכולות לסייע באיתור בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם.

בדיקות טרום לידתי לא פולשניות (NIPT) ודיקור מי שפיר זמינות גם לנשים שנמצאות בסיכון מוגבר ללדת תינוק עם הפרעה כרומוזומלית או הפרעה גנטית. אם את בהריון, הקפידי לדבר עם הרופא שלך לגבי הבדיקות המתאימות לך ולתינוק שלך. על ידי דאגה לבריאותך ולרווחת תינוקך, תוכלי לצפות להריון שמח ובריא.

במהלך ההריון

אולי יעניין אותך גם

קורס חובשים
לתינוק
המדריך לעזרה ראשונה לתינוקות

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכל הנוגע למודעות בכל הנוגע לידיעת הליך העזרה הראשונה לתינוקות ופעוטות. הורים רבים מחפשים ברחבי הרשת מידע שיסייע להם להתנהל

קרא עוד »