האם כדאי לטפל בשיניים בזמן הריון?

נשים בתקופת ההיריון סובלות לרוב מקיומם של הורמונים ומבחילות בוקר, כאשר הם בתורם עשויים להשפיע לרעה על בריאות הפה, ומשום כך יש חשיבות להמשיך ולבקר את רופא

השיניים גם בהיריון.

באשר לשאלה המרכזית של מאמר זה – האם כדאי לטפל בשיניים בזמן הריון? נגיד בפה מלא, בוודאי שכן, יש חשיבות מרובה לשמור על בריאות השיניים בכל זמן נתון, על אחת כמה

וכמה בהיריון.

חרף העובדה שאתן דואגות לבריאות של העובר שלכן, פספוס תור אצל רופא השיניים, או לחלופין חוסר הענקת תשומת לב לכאבי השיניים שאתן חוות, יכולים לגרום הרבה יותר נזק

מאשר תועלת.

 

האם מומלץ לבצע טיפולי שיקום הפה לנשים בהריון?

באופן כללי, קיימים כל מיני טיפולי שיניים שפשוט מומלץ לדחות את יישומם לאחר לידת התינוק. ובאשר לשאלה הרת הגורל – "האם מומלץ לבצע טיפולי שיקום הפה לנשים בהריון? נגיד כי מבין הטיפולים שעדיף לדחות בתקופת ההיריון זה הטיפול של שיקום הפה לנשים בהריון.

ברם, קיימים טיפולי שיניים מהירים ומניעתיים שניתן לבצע אותם במשך ההיריון. ולמרות מה שענינו פה, אנו רוצים לסייג את התשובה שלנו. לתחושה שלכם ניתן משקל רב, ולפעמים היא זאת שתוכל להכריע האם לבצע טיפול שיניים, גם של שיקום הפה, במהלך ההיריון, או שעדיף לדחות אותו בתום לידת התינוק.

 

למה חשוב למצוא רופא שיניים לנשים בהריון?

ישנה חשיבות מרובה למציאה של רופא שיניים לנשים בהריון, משום שאז רופא השיניים ישכיל לנקוט בכל מיני אמצעי זהירות במהלך הפגישה שלכן עמו, על מנת לוודא את שלומם של התינוק שטרם יצא לאוויר העולם ואת שלומכן, כמובן. לתורך ההמחשה, נבהיר, כי במידה ואתן מצויות בהיריון בסיכון גבוה, רופא הנשים יכול לדחות כל מיני הליכים דנטליים.

 

האם כדאי לטפל בשיניים בזמן הריון?

לא רק שכדאי לטפל בשיניים בזמן ההיריון, כי אם זה מומלץ באמצעות יודעי דבר, ובטוח לחלוטין, ולו רק בשל העובדה כי בתקופת ההיריון הסיכונים לסבול מדלקות בחניכיים, כמו גם בעששת, גבוהים למדי. כמו כן, הבריאות של הפה שלכן קשורה בהכרח לבריאות הכללית של העובר שאתן נושאות ברחם שלכן, ושלכן.

 

האם חשוב לטפל בשיניים בתקופת ההיריון, כשיש חשש לדלקת בחניכיים, באמצעות רופא שיניים לנשים?

בעודנו כבר בישורת האחרונה של המאמר הנ"ל, נשיב על השאלה – " האם חשוב לטפל בשיניים?". חשוב לטפל בשיניים בתקופת ההיריון, מכיוון שההורמונים שנלווים להיריון עלולים להגביר את הסיכונים לסבול מדלקות בחניכיים, בפרט במשך השליש השני של ההיריון. על אותו עיקרון נגיד, כי במידה וכבר סבלתן מדלקות בחניכיים לפני שנכנסתן להיריון, שמא תבחינו כי התסמינים של הדלקת בחניכיים החמירו, מה שמחייב ביקור לאלתר אצל רופא שיניים לנשים.

ולסיום נגיד, כי דלקת בחניכיים לנשים הרות נגרמת באמצעות תנודות של הורמונים, אשר מגבירות את זרימת הדם לחניכיים שלכן. אותם הורמונים יכולים אף להשפיע על היכולת של הגוף שלכן להילחם ברובד השיניים.

שיניים מושתלות

 

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »