האם בחופשת לידה יש פטור ממס הכנסה

לידה של תינוק חדש היא תמיד אירוע משמח, אך יחד עם זאת נלוות לאירוע הזה גם הוצאות לא מועטות.

העובדה שהאישה נמצאת בחופשה אמנם יכולה להקל עליה בטיפול בתינוק, אך עבור הגדלה של ההכנסה זה לא מאוד מסייע.

בדיוק בשביל זה הבאנו לכם את כל המידע על פטורים ממס הכנסה בעת חופשת לידה שבעזרתם תוכלו לצלוח את הקושי הכלכלי שלאחר הלידה.

 

פטור ממס לאחר לידה

חופשת לידה הינה למעשה חובה חוקית על המעסיק של כל אישה שילדה. במהלך החופשה האישה מקבלת משכורת והיא נמצאת בחופשה מעבודתה. לאחר תום שלושת החודשים של חופשת הלידה האישה יכולה להאריך את החופשה אולם הצעד הזה כבר נעשה על חשבונה בלבד. חשוב לדעת שבמהלך חופשת הלידה האישה יכולה לקבל פטור ממס הכנסה במקרים מסוימים.

פעמים רבות על אף שמגיע לנו החזר מס על פי דין, אנחנו נמנעים מלממש את הפטור. בין אם מדובר על פחד מהביורוקרטיה או אפילו על חוסר זמן לטפל בבקשה. כדאי לדעת שלעיתים הסכומים שמגיעים לנו ממס הכנסה הם גבוהים מאוד, ואם לא נדאג לעצמנו אף אחד לא ידאג לנו. בדיוק בשביל זה הבאנו לכם את כל המידע על פטורים ממס בעת חופשת הלידה.

 

מהם המקרים שבהם יש החזר מס בחופשת לידה?

  1. הארכה של חופשת הלידה

כאשר האישה מאריכה את חופשת הלידה מעבר לשלושה חודשים, היא לא מקבלת משכורת על תקופת הארכה. לאור זאת, חישוב המס שלה צריך להיעשות בצורה מחודשת כיון שבחודשים הללו היא לא מרוויחה כסף מה שמשפיע על חישוב המס הכולל שלה מתחילת השנה.

 

  1. נקודות זיכוי ממס הכנסה

כל אישה זכאית לנקודות זיכוי במס הכנסה בשנה שבה היא ילדה. סך הנקודות משתנה בין אם יחידנית לבין מי שילדה ונמצאת בזוגיות, אולם בכל מקרה הסכומים יכולים להגיע לאלפי שקלים.

 

  1. עובדת שלא חזרה לעבודתה

עובדת שלא חזרה לעבוד בתור שכירה לאחר הלידה גם היא זכאית לקבלה של החזר מס כיון שהיא עבדה מספר חודשים נמוך יותר מהחישוב של המס בתחילת השנה.

 

איך מקבלים את החזר המס?

לאחר שבדקתן שאכן תשלום המס שאותו שילמתם על השנה החולפת הוא גבוה ממה שאתם מחויבות לשלם בפועל, עליכם להגיש את כל הטפסים הרלוונטיים, למשרד המס הקרובים למקום מגוריכם. הטפסים נועדו להוכיח שאכן מערכת המס חייבה אתכן בכמות מס גדולה יותר ממה שהיה עליכן לשלם בפועל ועל כן אתן זכאיות להחזר. ניתן לקבל החזר עד 6 שנים אחורה.

 

לסיכום

החזרי מס הם משהו שנשמע לנו קצת מתיש ולא תמיד יש לנו כוח להתעסק עם זה, ובמיוחד הדבר אמור לאחר לידה. עם זאת, חשוב לדעת שלעיתים גובה הסכום של החזרי המס בהחלט מצדיקה את הטרחה כדי לקבלו.

שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »