איך לשמור על זוגיות מוצלחת בהיריון?

מי כמוכן המבינות עד כמה מאתגר זה להיות בהיריון? ולא בהכרח רק בהקשר הפיסי. עד כמה שזה קשה, יש חשיבות עליונה לשמירה על זוגיות אינטימיות בריאה ומוצלחת במהלך תקופת ההיריון. ואנו פה כדי לסייע לכן בזה. משום שבלי מערכת יחסים פונקציונלית, בריאה או מוצלחת, יש להניח, כי תרגישו יותר סטרס והרבה פחות רגעי שמחה או אושר, תעשו הכול על מנת לשמר את מערכת היחסים שלכן בהיריון.

במידה ותקפידו לקרוא למן תחילת המאמר הזה ועד לתומו, תבינו כי שינויים הורמונליים בתקופת ההיריון עשויים לייצר תחושות של חוסר וודאות למי שהפכתן. במידה ותהיו חדורות חמלה ואדיבות זה יעשה את כל ההבדל ביחס לאופן שבו תתייחסו לבני הזוג שלכן, כמו גם לעצמכן, ועל הדרך תגלו – איך לשמור על זוגיות מוצלחת בהיריון?

 

מה כדאי לדעת על שיטת הטיפול "מרתון הזוגיות" של ד"ר אורית ארבל?

מי שפיתח את שיטת הטיפול המוכרת בתור "מרתון הזוגיות הפרטי" היא לא אחת מאשר ד"ר אורית ארבל. בשיטה זאת הזמן ידוע מלכתחילה, מתמקדים באיתור היסודות של הבעיה בקשר הזוגי, שיקוף ואף הקבלה של האינטרסים של בני הזוג, תוך כדי מציאה של פתרון סופי לבעיה שעכבה את מערכת היחסים.

 

מה הן הדרכים היעילות לשמירה על זוגיות מוצלחת בהיריון?

על מנת להבין את הדרכים היעילות לשמירה על זוגיות מוצלחת בהיריון, נציג בפניכם כעת את "רשימת עשה ואל תעשה", כדלקמן –

  • לא כדאי לכן להפסיק ליטול את התרופות הקבועות שלכן במשך תקופת ההיריון, אלא אם כן הרופא נשים הורה לכן לעשות כך. לפעמים, כדאי להפחית את הצריכה שלהן בהדרגה, אלו עם האפקט של ייצוב מצב הרוח, או לחלופין לצרוך מינון מופחת מהן, על מנת לשמור על איזון.
  • תקפידו להיות כנות עם בני הזוג שלכן בהיבט של ההרגשה שלכן. תשמרו על ערוצי תקשורת פתוחים, על מנת שתרגישו נינוחות לשתף אותם בחוויות הבין אישיות שאתן חוות.
  • תפנימו שלא כל שנייה בתקופת ההיריון היא אופטימלית, ואתן יותר ממוזמנות להגיד לבן הזוג שלכן במה בדיוק קשה לכן. תשתפו אותם בהתרגשות ובשמחה שאופפים אתכן לקראת הלידה המתעתדת להגיע בקרוב.
  • תתכננו בשיתוף פעולה מלא את בוא הצאצא החדש לאוויר העולם, תכינו רשימה שתהיה בה התייחסות למחשבות של בני הזוג שלכן, תמצאו דרכים שבהן בני הזוג שלכן יוכלו לתמוך בכן.
  • תעברו ביחד עם בני הזוג שלכן את קורס ההכנה ללידה, כולל ביקור בחדרי היולדות בבית החולים.

 

איך לשמור על זוגיות מוצלחת בהיריון?

ישנן הרבה דרכים שנועדו לשמור על זוגיות מוצלחות בהיריון, ולהלן נציג כמה מהן –

  • אל "תפילו" על בני הזוג שלכם את כל האחריות כמקור התמיכה היחידי שלכן. יש חשיבות על הכנת רשת תשתית חזקה ותומכת של קרובי משפחה ושל חברים טובים במקביל לתמיכה של בן הזוג שלכן.
  • תנסו שלא להפוך את התינוק למוקד הראשי של כל שיחה עם בן הזוג שלכן. חרף העובדה שזה נהדר, הגעתו של תינוק אליכם אינה אמורה להאפיל על כל תרחיש שמתרחש בחיים שלכם.
  • אל תשכחו, מרבית הנשים בהיריון מקבלות את הדלק הרגשי שלהן מנשים אחרות, ולכן אל לכן לבודד את עצמכן מהן. בין אם הן האחיות, האימהות ובין אם הן החמה או החברות הטובות, מלבד בן הזוג שלכן, הן עשויות להציע לכן מנעד רב של תמיכה שכה נחוצה בימים כאלו.

שקיעה

 

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »