איזה טיפולי שיניים ניתן לבצע בהיריון

בתקופת ההיריון, נשים רבות מוצאות את עצמן סובלות מכאבי שיניים בעוצמות שונות. הסיבה לכך היא שיש מי שנמנעות מלהגיע אל רופא השיניים בעקבות סברה שגויה שלפיה, אסור לבצע טיפולי שיניים בהריון. בשורות הבאות נשבור את המיתוס ונציג בפניכם את טיפולי השיניים שניתן לבצע בהיריון מבלי לפגוע בעובר.

 

טיפול מספר 1 – ניקוי אבנית

נשים רבות סובלות מבחילות ומהקאות בתחילת ההיריון. בנוסף לכך שמדובר במצב שגורם לנשים להרגיש רע, הוא גם גורם לעלייה משמעותית ברמת החומציות בפה. השילוב של מצב זה יחד עם שינויים הורמונליים, עשוי להביא במקרים רבים להיתכנות של המצבים הרפואיים הבאים:

  • דלקת חניכיים
  • נסיגת חניכיים

לכן, חשוב מאוד לבצע ניקוי אבנית במהלך ההיריון והדבר מומלץ ביותר על ידי רופאי השיניים. כדי לנטרל את החומציות שנוצרה בפה בעקבות הבחילות וההקאות, ניתן גם לבצע טיפולים ביתיים שכוללים גרגור מים עם סודה לשתייה.

 

טיפול מספר 2 – צילום דנטלי

אנחנו רואים לא פעם סימון גולגולת מפחיד על מכונות הרנטגן. סימון שגורם לנו לחשוש ולחשוד שמדובר בטיפול שאין לבצע במהלך היריון, אבל ההפך הוא הנכון. ניתן לבצע צילום שיניים דיגיטלי אצל רופא שיניים מומלץ בבת ים. צילום שכזה לא כולל קרינה, כך שניתן לבצע אותו ללא שום בעיה. במידה ומדובר בצילום רגיל, רופא השיניים צפוי להניח סינר עופרת (ולעיתים אפילו 2) כדי למנוע מהקרינה להגיע אל העובר.

 

טיפול מספר 3 – הרדמה מקומית

נשים שההיריון שלהן נחשב לבריא (כלומר, לא מדובר בהיריון בסיכון) יכולות לעבור טיפול שיניים עם הרדמה מקומית במידה ויש בכך צורך. חשוב מאוד לציין בפני הרופא כי את בהריון (לא תמיד ניתן לראות זאת במבט ראשוני) כדי שהוא ישתמש בחומר הרדמה עם כמות קטנה של אנדרנלין. ברוב המקרים, רופאי השיניים בוחרים לעשות שימוש בלידוקאין למטרה זו. כך שאם את חוששת, תוכלי לשאול את הרופא מהו החומר הנבחר.

 

טיפול מספר 4 – טיפולי שורש וסתימות

כידוע, ההקאות עשויות להביא לעלייה בחומציות בחלל הפה והדבר עשוי לגרום בהמשך לחורים בשיניים. ראוי לציין כי ניתן להגיע אל רופא השיניים כדי לבצע סתימות בזמן הריון. במידה והחורים הפכו להיות עמוקים יותר ויותר עם הזמן והרופא מציין כי יש צורך בטיפול שורש, ניתן לבצע גם את ההליך הזה במהלך ההיריון. חשוב לציין כי את סתימות וטיפולי שורש נהוג לבצע לאחר הטרימסטר השני. כך שאם גילית על קיומם לפני הטרימסטר השני, כדאי לבחון אם יש אפשרות לדחות את הטיפול בכמה שבועות.

 

לסיכום

נשים בהריון לא צריכות לסבול מכאבי שיניים במהלך ההיריון. במצבים שבהם יש צורך לבצע טיפולי שורש, סתימות, צילומים דנטליים או ניקוי אבנית עם הרדמה מקומית, אפשר לגשת אל רופא השיניים ולעבור את הטיפול הרצוי תוך שימוש באמצעי הזהירות הדרושים.

טיפולי שיניים בהריון

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »