איזה ביגוד מומלץ להלביש תינוקות

אחת השאלות הנפוצות ביותר שעולה בקרב אימהות טריות רבות נוגעת להתאמת הביגוד לתינוק.

הרי כשמדובר בתינוק קטן, קשה לדעת האם צריך להלביש אותו בבגד ארוך או קצר.

כפות הידיים שלו יכולות להיות קרות בזמן שעל המצח מופיעות טיפות של זיעה.

כדי שתוכלו להיות בטוחות שאתן מתאימות את בגדי התינוק למזג האוויר, הכנו עבורכם את המדריך לביגוד המומלץ לתינוקות בהתאם לעונות השנה:

הלבשת יילודים (עד גיל 6 שבועות)

תינוקות בגיל זה אינם יכולים לווסת את חום הגוף שלהם. לכן, חשוב לשמור על טמפרטורת גוף נעימה. בשנים האחרונות ישנה מודעות למצב של מוות בעריסה בעקבות חימום יתר, כך שחשוב שתשימו לב שאינכן מלבישות יתר על המידה.
כדי שתוכלו להיות בטוחות שהלבשתן את הילד בהתאם למזג האוויר הנוכחי ומבלי לגרום לו לחימום יתר, פשוט שימו לב לכלל האצבע הבא: תלבישו את התינוק בשכבה אחת נוספת לזו שאתן לובשות.

להלן ההנחיות המדויקות יותר בנוגע לימי הקיץ והחורף:

  • לבוש בימי קיץ

בימי הקיץ יש להוסיף שכבה דקה נוספת אך ורק על פלג גופו העליון של התינוק.

 

  • לבוש בימי חורף

    בימי החורף יש להוסיף שכבה דקה נוספת על פלג גופו העליון והתחתון. אם אתם נמצאים במקום ממוזג או קריר, יש לכסות את התינוק עם שמיכה חמה.
    מומלץ לקחת אתכם לכל מקום שמיכה אחת עבה ואחת דקה שתהיה לכם למקרה הצורך בהתאם למקום שאליו תגיעו.

 

הלבשת יילודים בעונת מעבר

עונות מעבר נחשבות לתקופות מורכבות עבור אימהות רבות. מזג האוויר לא צפוי ומשתנה במהירות. מצב זה עלול להוביל לכך שערב אחד יכול להיות נעים וקריר ובערב שלמחרת יכול להיות חם, כך שיש להיערך בהתאם לקראת הלבשה של יילודים בעונות מעבר ולבדוק מראש את מזג האוויר הצפוי.

בכל אופן, מומלץ להיערך מראש ולקנות בסוואגי בגדי תינוקות שמתאימים לעונות מעבר (כלומר, בגדים ארוכים וקצרים). להלן הנחיות הלבוש בעונות מעבר:

 

מהו הביגוד המומלץ עבור יילודים במזג אוויר חם?

כשמדובר בימים חמים ובעת שהייה מחוץ לבית, חשוב להלביש את התינוק בשכבה דקה אחת עם שרוולים קצרים. כשמדובר בשהייה בתוך הבית או במקום ממוזג, יש להלביש את התינוק בבגד ארוך ודק. אנו מזכירים כי ההמלצה היא לקחת לכל מקום, גם בימי הקיץ החמים, שמיכה אחת דקה ושמיכה אחת עבה. כך ניתן יהיה לווסת את הטמפרטורה של התינוק בהתאם למקום שבו אתם נמצאים.

אנו נסיים את המדריך שלנו בהמלצה עבורכן אימהות מקסימות ודואגות, אם אתן רוצות להיות בטוחות שהתינוק לבוש בבגדים מתאימים למזג האוויר בשעות הלילה – תדליקו מזגן על טמפרטורה קבועה.
כך תוכלנה להיות בטוחות שהטמפרטורה בחדר יציבה וכי לא יהיה צורך להחליף בגדים לתינוק במהלך הלילה בעקבות שינויים במזג האוויר.

 

פעוט

אולי יעניין אותך גם

בניין מגורים
בלוג ההריון
מה הוא מסך זיפ?

מי שנמצא בסביבתנו לאחרונה לא יכול להתעלם מהעובדה שאנו מדברים רבות על סוגי סוככים שונים. עובדה זו באה לידי ביטוי בעקבות מעבר של המשרד שלנו

קרא עוד »