נפגעות ונפגעי תקיפה מינית – נכות כללית

הביטוח הלאומי משלם קצבאות נכות כללית לאנשים, שהיכולת שלהם להשתכר נפגעה בעקבות נכות. במקרים מסוימים גם נפגעות ונפגעי תקיפה מינית עשויים להיות זכאים לקבלת קצבה זו. במאמר הבא נבין מהי הקצבה הזו וכיצד נפגעות ונפגעי תקיפה מינית יכולים לקבל אותה.

 

קצבת נכות כללית

לקצבה זו מטעם הביטוח הלאומי, זכאים מי שנקבעה להם נכות רפואית של לפחות 60%, בנוסף לפגיעה ביכולת שלהם להשתכר בלפחות 50%. הקצבה משולמת מדי חודש, ורלוונטית לאנשים בעלי נכות שכלית, נפשית או פיזית, העומדים בתנאי הקצבה השונים. שיעורי הקצבה משתנים עם השנים, אך נכון ל-2022 הסכום של קצבת נכות כללית מלאה הוא 3,700 ש"ח לחודש. אנשים שהחלו לעבוד ומקבלים את הקצבה, תמיד יקבלו סכום גבוה יותר מאשר הסכום אותו היו מקבלים מהקצבה בלבד אם לא היו עובדים.

 

זכאות נפגעות ונפגעי תקיפה מינית לקצבה

נפגעות ונפגעי תקיפה מינית שחלה ירידה משמעותית בכושר השתכרותם כפי שקובע החוק, יכולים להיות זכאים לקבלת קצבת נכות כללית. את התביעה לקבלת הקצבה יכולים להגיש כל אישה או גבר שעברו פגיעה מינית, כאשר תקופת הזמן שעברה מאז הפגיעה אינה רלוונטית. בנוסף, אין צורך בהגשת תלונה במשטרה על מנת להגיש תביעה לקבלת הקצבה. להיוועצות בנושא הגשת התביעה ניתן לפנות אל עורך דין דורון ויינרייך.

 

תהליך קבלת הקצבה

נפגעות ונפגעי תקיפה מינית עוברים תהליך זהה לתהליך אותו עוברים שאר מגישי התביעה. לפני הגשת התביעה, יש להכין מסמכים מגורמי המקצוע הרלוונטיים. את התביעה עצמה ואת המסמכים ניתן להגיש באופן מקוון, מודפס או באופן טלפוני אל מול הביטוח הלאומי. לאחר הגשת התביעה, יזומן מגיש התביעה לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי. הוועדה תקבע את אחוזי הנכות הרפואית שלו ואת דרגת אי השתכרותו.

במקרים מסוימים ייתכן ומגיש התביעה לא יזומן לוועדה הרפואית, מכיוון שהמסמכים ששלח בהגשת התביעה מספיקים לקביעת אחוזים ודרגות שיעניקו לו את הזכאות לקצבה, מבלי שיצטרך להופיע בפני הוועדה. ניתן לערער על החלטות הוועדה או להגיש בקשה לבדיקה מחדש.

 

ניתן לבצע את התהליך יחד עם עורך דין

התהליך לתביעת הקצבה כולל מספר שלבים. כל אחד מן השלבים עשוי להיות מכריע בדבר קבלת הקצבה. מגיש התביעה יכול לקבל ליווי מעורך דין בכל שלבי הגשתה, משלב הגשת המסמכים הרלוונטיים, דרך הוועדה הרפואית ועד לשלב הערעור. לוועדה הרפואית ניתן אף להופיע עם עורך דין, לו מותר לדבר בשם האדם אותו הוא מייצג.

 

הבנה שגם פגיעה מינית עשויה לגרום לנכות

קצבאות הנכות הכללית מוענקות לאנשים שעומדים בתנאים הדרושים, מתוך הבנה שיש לסייע למי שאינו מסוגל לפרנס את עצמו. המדינה מאפשרת גם לנשים וגברים שעברו פגיעה מינית לקבל קצבת נכות כללית מתוך הבנה שגם פגיעות אלו יכולות להסב נזק פיזי ונפשי חמור מספיק בכדי לפגוע ביכולת הקורבן להשתכר.

נפגעות תקיפה מינית

 

 

אולי יעניין אותך גם

הגדלת הפין
למבוגרים
ללמוד איך להגדיל את הפין

הגדלת הפין היא עניין חשוב עבור גברים רבים ולכן כדאי לדעת איך עושים את זה בצורה הבטוחה והטובה ביותר, ללא הליכים רפואיים מסובכים הדורשים החלמה

קרא עוד »
לפגוש את ה-CBD
למבוגרים
הרכיב המרגיע: הכירו את הCBD

רבות כבר דובר על קנאביס ומאפייניו. אולם, רבים מאיתנו מכירים את הקנאביס כגורם ל"סטלה" או high ומשתמשים בו בפורומים חברתיים, לרוב כתחליף לאלכוהול. עם זאת,

קרא עוד »