מות ילודה כתוצאה מרשלנות – מה עליי לעשות ולמי לפנות?

תהליך הלידה הוא תהליך מורכב ורגיש מאוד מבחינה רפואית, המעמיד בסכנה הן את היולדת והן את העובר עצמו ומצריך מהרופאים ואנשי הצוות הרפואי לגלות מקצועיות ולפעול במהירות בכל מקרה של חשש לסיבוכים שונים. אך לצערנו קיימים גם מקרים של רשלנות רפואית, היכולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים, לאם ולעובר, כמו גם למקרי מוות.

 

רשלנות רפואית בהריון ובלידה

אין ספק כי אחד התהליכים המרגשים בחייה של כל משפחה בכלל והאישה היולדת בפרט, הוא תהליך הלידה, אשר קדמה לו תקופה ממשוכת של היריון, בדיקות ומעקבים רפואיים בכדי להבטיח את בריאותם ושלומם של האישה והעובר שלה. אך לצד ההתרגשות העצומה והציפייה ללידתו של התינוק החדש והצטרפותו לחיק המשפחה, תהליך הלידה הוא תהליך רפואי מורכב למדי ומקרים של סיבוכים רפואיים אינם כל כך נדירים.

המצב הרפואי הרגיש של האם והעובר מחייב את הגורמים הרפואיים המלווים את תהליך הלידה לגלות מקצועיות רבה, כמו גם זמני תגובה מהירים ביותר, בכדי להבטיח את שלומם ובריאותם התקינה של האם והעובר ולמנוע מקרים של סיבוכים רפואיים ונזקים בלתי הפיכים, היכולים אף להגיע למות ילודה.

 

מקרים של רשלנות רפואית בהריון

לאור מורכבותו של תהליך הלידה, האישה ההרה נמצאת בתהליכי בדיקות ומעקב רפואי בכדי להבטיח את לידה תקינה ובריאה, אך כאמור, מקרי רשלנות רפואית בהריון, כמו גם בלידה, המתרחשים הן משלב האבחון והצעת דרכי הטיפול ועד לשלב ההריון עצמו, הם תופעה די שכיחה לצערנו, ובין המקרים הבולטים והנפוצים ניתן למצוא:

  • רשלנות רפואית בייעוץ גנטי
  • הימנעות ממתן הסברים ומידע מקיף ומלא על דרכי הטיפול והחלופות ככל וקיימות
  • התנהלות לא שגרתית בביצוע הבדיקות ודרכי הטיפול
  • אי זיהוי מקדים של בעיות רפואיות שונות

 

מות ילודה כתוצאה מרשלנות

כל מקרה של רשלנות רפואית הוא מקרה בלתי נעים בלשון המעטה, הכרוך לרוב בכאב וסבל של האם ו/או של העובר, אך נראה כי אחד המקרים המצערים ביותר של רשלנות רפואית הוא מקרי מוות ילודה כתוצאה מרשלנות. המצב הרגיש של האם והעובר בעת הלידה גורם לכך שכל מקרה של רשלנות רפואית עלול להידרדר בקלות ובמהירות למצבים קיצוניים של נזקים בלתי הפיכים ואף מוות, מקרים שמאוד קשה להתאושש ולהתנחם מהם, אך ניתן לתבוע בגינם ואף לקבל פיצויים כספיים גבוהים.

 

מה עליי לעשות ולמי לפנות?

מקרים בהם עולה החשש כי מות היילוד נגרם בשל רשלנות רפואית, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום הרשלנות הרפואית בכלל ותחומי ההריון והלידה בפרט, כדי שיבחן לעומק את המקרים והראיות המסופקות ויקבע האם קיימת עילה לתביעה ואת גובה הפיצויים המשוער. בכדי להקל את עבודתו של עורך הדין לרשלנות רפואית, מומלץ לאסוף ולתעד את כל החומר הרלוונטי לבדיקה, החל משלב תיעוד המקרה לפרטים ועד למסמכים הרפואיים הנלווים.

חוֹק

אולי יעניין אותך גם

לפגוע בפוריות
הריון ולידה
5 מאכלים שיכולים לפגוע בפוריות

כשמנסים להיכנס להריון, חשוב לשים לב למה שההריונית אוכלת. אכילת מזונות מסוימים יכולה למעשה להפחית את הפוריות של זוגות שמנסים להיכנס להיריון, ולהקשות על תהליך

קרא עוד »