מה ההבדל בין קורס עזרה ראשונה לקורס עזרה ראשונה לתינוקות

המאמר הזה יעסוק בנושא שכולנו תקווה שלא נזדקק לעולם לשימוש בו. קורס עזרה ראשונה הוא קורס חובה עבור כל אדם בוגר מעל גיל 16, היכולת שלנו לזהות מצוקה של אדם ולהעניק סיוע מהיר עד הגעת צוות רפואי, יכולה להיות אירוע מציל חיים, לא פחות מכך. אבל מה קורה שאנחנו בבית עם הילדים שלנו, אצל תינוקות וילדים קטנים פעמים רבות אין להם יכולת לשדר סימני מצוקה, לכן הצורך לערנות והבנת הסיטואציה חשובה פי כמה. קורס עזרה ראשונה לתינוקות חשוב לכל הורה לילד.

 

מה זה קורס עזרה ראשונה?

קורס עזרה ראשונה לפי השם שלו, הוא קורס הבא לתת מענה ראשוני לאדם במצוקה, מענה שיינתן לו בטרם מגיעים צוותי הרפואה המקצועיים. בקורס זה למעשה מלמדים אותנו לזהות מצוקה ומה לעשות ברגע שהיא מתרחשת. פעולות בסיסיות ופשוטת יחסית שדורשות לימוד ותרגול בסיסי יכולות להיות ההבדל בין חיים או מוות או לחלופין בין פגיעה מינימלית לפציעה שתיגרר לאורך זמן. פעולה כגון החייאה או הנחת תחבושת בצורה נכונה הם לפעמים ההבדל.

 

מה זה קורס עזרה ראשונה לתינוקות?

אוכלוסייה ממוקד שכולל הורים לתינוקות וצוותי חינוך לגיל הרך. בקורס הזה מתמקדים בעיקר בזיהוי מצוקות, עקב העובדה שקהל היעד לא מסוגל לייצר תקשורת, הוא אפילו לא מסוגל להגיד כואב לי. בקורס נתמקד בין השאר בטיפול בחנק עקב בליעת מזון שלא בצורה תיקנית, טיפול בהפרעות נשימה ופרכוסים. בקורס זה יש גם את אלמנט הרגש, בשונה ממקרה שאתה עלול להיתקל בו ברחוב, ככל הנראה במקרה של עזרה ראשונה לתינוקות, סביר שיהיה לך קשר ריגשי עמוק לאובייקט הזקוק לטיפול.

 

מה ההבדל ביניהם?

קורס עזרה ראשונה אמור להעניק טיפול מיידי במצב חרום. השוני בין קורס עזרה ראשונה לאוכלוסייה בוגרת לבין קורס עזרה ראשונה לתינוקות שונה בעיקר בהתמקדות ובזיהוי המצוקות. בשני המקרים ככל הנראה נאלץ לבצע החייאה או טיפול ראשוני מציל חיים, השוני הוא בעובדה שתינוק הוא לא אדם בוגר, הייתכנות לחנק, בליעה לא נכונה או פגיעה לא מתוכננת עולים באופן ניכר אצל תינוקות, ולעיתים לא נדע להבחין בכך עקב העובדה שהתינוקות פשוט לא מדברים. המשמעות היא שכל הורה או איש צוות רפואי שנמצא לבד עם תינוקות, חייב לדעת מה עושים.

 

לסיכום

קורס עזרה ראשונה הוא חשוב, מומלץ לכל אחד ואחד מאיתנו לעשות קורס כזה ורצוי לרענן אחת לכמה שנים. הדבר מקבל משנה חשיבות כאשר אנחנו מביאים ילדים, חשוב מאד לעבור קורס עזרה ראשונה לתינוקות כחלק מההכנה ללידה. במידה ועברו מספר שנים בין לידה ללידה, רצוי לרענן. ההבדל בין חיים ומוות מקבל כאן את המשמעות האמיתית שלו.

סמל רפואה

 

אולי יעניין אותך גם

לפגוע בפוריות
הריון ולידה
5 מאכלים שיכולים לפגוע בפוריות

כשמנסים להיכנס להריון, חשוב לשים לב למה שההריונית אוכלת. אכילת מזונות מסוימים יכולה למעשה להפחית את הפוריות של זוגות שמנסים להיכנס להיריון, ולהקשות על תהליך

קרא עוד »