מהי רשלנות בהיריון ואיך מטפלים בה?

רשלנות של אנשי מקצוע יכולה להופיע במצבים שונים כמו לדוגמא נגר שלא הכין מוצר בצורה טובה, מכונאי שלא שם לב לתקלה במטוס, רופא שעשה רשלנות רפואית ועוד.

בין כל אלה קיימת גם רשלנות בתחום של היריון, אז מהי רשלנות מסוג זה? ואם נתקלים בה איך ניתן לטפל בכך? על זאת ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מהי רשלנות רפואית?

מי שמטפל בנשים הריוניות אלו הם רופאים ולכן, במידה ועושים דבר שגוי זוהי רשלנות רפואית. על כן, נבין תחילה מה ההגדרה לרשלנות מסוג זה. כאשר רופא נותן שירות רפואי בצורה שאינה זהירה ולכן נגרם למטופל נזק חדש, כלומר כזה שלא היה לפני כן ונוצר עקב התנהלות הרופא, זוהי רשלנות רפואית. בין סוגי הרשלנות הרפואית יכולים להיות כאלה הקשורים למרשם של תרופה שאינה מתאימה למשל, או טיפול אחר שפוגע במטופל.

 

רשלנות בתקופת ההיריון

כאשר מדברים על רשלנות בהיריון הכוונה למקרים בהם הרופא המטפל לא אבחן בצורה טובה בעיות הקשורות להיריון אצל העובר או האמא, כיוון שאינו ביצע את הבדיקות בצורה טובה ועשה ניהול רשלני של מעקב ההיריון. כך לדוגמא במידה והאם התלוננה על דבר מסוים והרופא לא בדק את הדבר לעומק ולכן נגרם נזק לאם או לתינוק זוהי יכולה להיחשב כרשלנות היריון, כיוון ונעשית בתקופה זו.

 

תוצאות הרשלנות

רשלנות היריון היא מסוכנת מאד כיוון ויכולה לגרום לפטירה של העובר או לכך שהוא ייוולד עם נזק מוחי, או תסמונת שאותה ניתן לזהות במהלך ההיריון. בנוסף, כאשר ישנה רשלנות רפואית הדבר עלול להשפיע על הלידה ולגרום למצב של קרע בדרגה 4. קרע מסוג זה הוא חמור ועלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים לאישה היולדת. לכן במידה וקרע זה נוצר ניתן לדעת כי רוב הסיכויים שהתרחשה רשלנות היריון.

 

תביעות על רשלנות

רשלנות רפואית הינה דבר שניתן להתמודד עמו באמצעות תביעות על הרשלנות. אפשר לפנות למשרדי עורכי דין ולהיעזר בהם על מנת לתבוע את הרופא או המרפאה המטפלת. את התביעה ניתן להגיש תוך שבע שנים במידה ולאישה נגרם נזק. במידה ולתינוק לגרם נזק ניתן לתבוע עד אשר מגיע לגיל 25 שנים. את הפיצוי עבור הרשלנות בהיריון ניתן לקבל בתוך 3 עד 5 שנים מתחילת העבודה על אותו תיק.

 

בסיכומו של דבר

רשלנות בזמן היריון היא מסוכנת מאד, כיוון ועלולות להיות לכך השלכות הרות גורל הן על האם והן על העובר. במקרים בהם הרופא המטפל לא עושה עבודה מיטבית ויסודית במהלך ההיריון הוא עלול לפספס דברים חשובים ובכך לגרום לנזק. בין תוצאות הרשלנות יכול להיגרם קרע בדרגה 4 שהוא מסוכן מאד. ניתן להיעזר בעורך דין על מנת להגיש תביעות כנגד הרשלנות הרפואית בזמן ההיריון ובכך לקבל פיצוי בתוך 3 עד 5 שנים מרגע האירוע.

שופט

 

אולי יעניין אותך גם

לפגוע בפוריות
הריון ולידה
5 מאכלים שיכולים לפגוע בפוריות

כשמנסים להיכנס להריון, חשוב לשים לב למה שההריונית אוכלת. אכילת מזונות מסוימים יכולה למעשה להפחית את הפוריות של זוגות שמנסים להיכנס להיריון, ולהקשות על תהליך

קרא עוד »