החשיבות על חשיפה של ספרי ילדים בגיל צעיר

אם אתם הורים לילדים בגיל הרך (תינוקות, פעוטות, וילדים בגיל צעיר) או לילדים בגיל ההתבגרות, דעו שהגעתם למקום הנכון.

המדריך הנוכחי עוסק בנושא חשוב מאוד שאתם צריכים להכיר באופן מעמיק.

בשורות הבאות נציין בפניכם בשפה קלילה ובגובה העיניים את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת אודות החשיבות של חשיפת הילדים שלכם לספרי ילדים.

הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים ביותר בנושא.

 

הקדמה אודות המדריך הנוכחי

הורים רבים מקדישים זמן רב למציאת צעצועים ומשחקי התפתחות שונים שיאפשרו לתינוקות ולפעוטות שלהם להתפתח מבחינה מוטורית (עדינה וגסה) ומבחינה קוגניטיבית. לא פעם, אנחנו נתקלים בהורים ששמים על כך דגש רב כל כך, שהם שוכחים את החשיבות של התפתחות השפה. הדבר נובע כנראה מחוסר מודעות בנושא. יכול להיות ששמעתם על העניין הזה מהאחות שמלווה אתכם בטיפת חלב, אבל הדבר פרח מזיכרונכם, וזה בסדר. יש לכם הרבה דברים אחרים על הראש. בכל אופן, דעו שזו הסיבה שהחלטנו להפשיל שרוולים ולכתוב מדריך ממוקד בנושא שיעלה את המודעות בכל הנוגע לחשיבות התפתחות השפה והחשיפה של ספרי ילדים בגיל צעיר.

 

למה חשוב לחשוף ילדים בגיל צעיר לספרים? סיבה מספר 1- התפתחות השפה

יש לא מעט מחקרים שנערכו בנושא (אתם מוזמנים לקרוא אודותיהם ברחבי הרשת) שעוסקים בבירור מעמיק אודות הקשר בין קריאת ספרים לתינוקות ופעוטות לבין התפתחות השפה. יש מקרה ידוע שנוגע לילד שנמצא בג'ונגל לפני כמה שנים (ולא, לא מדובר על מוגלי) שחי בקרבת בעלי חיים. הילד לא ידע לדבר את שפת הוריו שלא ידוע מי הם. הוא כן ידע לדבר את שפת החיות. הדבר מראה בעצם שישנה חשיבות גבוהה בקריאת ספרים שנרכשו אצל חנות ספרים מוכרת. ברגע שקוראים לתינוק ופעוט את הספר שוב ושוב, הוא קולט מילים שונות ובעצם, הוא מכיר את השפה טוב יותר.

 

למה חשוב לחשוף ילדים בגיל צעיר לספרים? סיבה מספר 2 – העשרת אוצר מילים

כעת נעסוק בחשיפה של ספרי ילדים ונוער  עבור ילדים בגילאים שונים. ברגע שחושפים את הילדים (בעדיפות כמובן לחשיפה בגיל צעיר) לספרים, מתאפשר לקוראים הצעירים להכיר מילים חדשות שהם לא שמעו אותם בעבר. אם לא די בכך, ברגע שיש חזרתיות (כלומר, קריאה חוזרת ונשנית של הספר), הילדים זוכרים טוב יותר את אוצר המילים ויכולים להשתמש בו באופן קבוע .

 

למה אתם מחכים? צאו לרכוש ספרים

עכשיו אתם יודעים את החשיבות שבחשיפה של ספרי ילדים בקרב ילדים בגיל צעיר. כדי שהילדים שלכם יוכלו ליהנות מהתפתחות השפה ומאוצר מילים עשיר, הם צריכים אתכם. הם צריכים שתמסרו להם את הספרים האיכותיים בעלי אוצר מילים עשיר. אז צאו לרכוש ספרים איכותיים.

רגע לפני סיום, נותר לנו לאחל לכם שתראו תוצאות בקרוב. תיהנו מהספרים ומהילדים המקסימים, קריאה מהנה!

ילד קורא

 

אולי יעניין אותך גם

לפגוע בפוריות
הריון ולידה
5 מאכלים שיכולים לפגוע בפוריות

כשמנסים להיכנס להריון, חשוב לשים לב למה שההריונית אוכלת. אכילת מזונות מסוימים יכולה למעשה להפחית את הפוריות של זוגות שמנסים להיכנס להיריון, ולהקשות על תהליך

קרא עוד »