איך לשמור על זוגיות מוצלחת בהריון

בשעה טובה! החלטתם להרחיב את המשפחה ולהפוך להורים טריים. גם אם נראה לכם, כי השינוי יגיע רק לאחר לידה, תנו לנו לספר לכם כי כבר במהלך ההיריון, יחולו שינויים, וגם הזוגיות שלכם תעמוד בפני אתגרים רבים. איך לשמור על זוגיות מוצלחת בהריון? קדימה, בואו נתחיל.

 

פער בחוויות

מהלך ההיריון, לא פעם עולה אתגר בזוגיות, הוא הפער בחוויה ובתחושות של בני הזוג. לרוב, האיש מתחילה את ההתחברות להורות בשלב מוקדם, בעוד שבן הזוג לרוב יתחבר לאהבות רק בחודשים מאוחרים יותר של ההיריון. במקרים אלו, לא פעם נוצר פער בין הרגשות של בני הזוג, המושפע גם מתהליכים הורמונליים, אישיותיים ותפיסתיים. בשלב זה, עולים לא פעם תהיות ומחשבות, ולעיתים מוקדי העניין והשיחה של בני הזוג משתנים, ועולה חשש לחיבור הזוגי.

על מנת להתמודד עם התחושות והפערים, ישנה חשיבות רבה להכיר בהם, ובלגיטימיות שלהם. חשוב לתת מקום לבן הזוג ולצרכיו, ולדאוג לשמר תחומי עניין וחוויות משותפות, אשר אינן קשורות להיריון.

אם אינכם מסתדרים עם הפערים תוכלו לפנות ד"ר אורית ארבל , אשר תסייע לכם בתהליך.

 

מיניות ויחסים אינטימיים

באופן טבעי, במהלך תקופת ההיריון, חלים שינויים גם בקשר המיני וביחסים האינטימיים. הקשיים הפיזיים בשל ההיריון, וכן חששות לפגיעה בעובר, מובילים לא פעם לפגיעה בחיי המין של בני הזוג. בנוסף לכך, במהלך ההיריון, הדימוי העצמי של נשים רבות נפגע, ועלול להוביל גם הוא, לפגיעה בחיי המין. מצב זה, עלול להוביל לתסכולים, ואף לריחוק בין בני הזוג.

על מנת להתמודד עם התסכול, ישנה חשיבות רבה להזכיר כי מדובר במצב זמני. כמו כן, מומלץ להשקיע ביחס ומגע חם לבן הזוג, על מנת לשמר את הקרבה האינטימית. באם חלים שינויים בתפיסה המינית, אשר אינם נוגעים להיריון, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי על מנת לבחון את המצב ולטפלו.

 

הורמונים

במהלך ההיריון ישנם שינויים הורמונליים המשפיעים על הרגש. נשים רבות חוות עצבנות, רגישות יתר ורגשות לא נעימים נוספים. השפעות רגשיות אלו, עלולות להוביל לשינויים בקשר הזוגי, אשר עלולות להשפיע על בן הזוג, על תחושותיו ועל התנהלותו.

במקרים אלו, ישנה חשיבות רבה להזכיר כי מדובר בהשפעות הורמונליות, ולמצוא דרכים להתמודד עם השינויים החלים. כמו כן, ישנה חשיבות רבה להכיר בקשיים ובתחושות של בני הזוג, ולגלות אחד כלפי השנייה אמפתיה והכלה.

 

על רגל אחת – איך לשמור על זוגיות מוצלחת בהריון

אם אתם בדרך להפוך להורים טריים, שינויים רבים הולכים ללוות אתכם כבר מתקופת ההיריון, אשר עלולים להשפיע על הזוגיות שלכם. פער בחוויות ובתחושות של בני הזוג, פגיעה בחיי המין וביחסים האינטימיים, וכן שינויים רגשיים הנגרמים בעקבות שינויים הורמונליים, עלולים להוות אתגר משמעותי לבני הזוג. על מנת להתמודד עם המצב, ישנה חשיבות רבה לפנות לייעוץ מקצועי, ולהזכיר לעצמכם כי מדובר במצב זמני.

שקיעה

 

אולי יעניין אותך גם

לפגוע בפוריות
הריון ולידה
5 מאכלים שיכולים לפגוע בפוריות

כשמנסים להיכנס להריון, חשוב לשים לב למה שההריונית אוכלת. אכילת מזונות מסוימים יכולה למעשה להפחית את הפוריות של זוגות שמנסים להיכנס להיריון, ולהקשות על תהליך

קרא עוד »