איזו הכשרה עוברת מדריכת כלות?

תקופת ההכנה לחתונה היא תקופה הנושאת אופי מרגש ומלא קסם. מצד אחד – היכרות עם עולם חדש ובלתי מוכר הטומן בחובו הרבה אושר, ובד בבד חשש משמעותי מהבלתי נודע ומהמעבר מאזור הנוחות המוכר לאזור ההתפתחות בפתיחת חיים חדשים לחלוטין. בשלב הזה נכנסת לתמונה מדריכת הכלות.

מדריכת כלות היא הדמות המלווה את הכלה במסלול החדש ערב החתונה. היא זו שתנווט את דרכה בנבכי ההיבטים ההלכתיים והרגשיים הקשורים בחשיפה לעולם בלתי מוכר זה. על מנת לייצר תהליך בריא ומחובר וכן, כדי להכין את הכלה היטב מהפן ההלכתי, נדרשת כל מדריכה לעבור הכשרה מקצועית ביותר ולקבל במהלכה כלים משמעותיים כדי להוות מורת דרך לצועדות בשביל המוביל לקראת הנישואין. מה כולל תהליך הכשרה של מדריכת כלות מוסמכת?

 

למי מתאים קורס הדרכת כלות?

קורס מדריכות כלות מתאים לנשים נשאות או לנשואות לשעבר שמאמינות בשליחות החשובה שבהכנת כלות לקראת יומן הגדול, להיכנס בקדושה ובטהרה תחת החופה ולבנות בית יהודי כשר וקשר זוגי איכותי ומעצים לפי כללי ההלכה.

הדרכת כלות היא בשום אופן אינה רק מקצוע מכניס. זהו תפקיד רגיש הנושא אחריות גדולה על חיי משפחה של זוג העומד להקים את ביתו. הוא מתאים לנשים חדורות מטרה רוחנית ומעוניינות להעניק ליווי, תמיכה ומשענת לבחורות מאורסות בתקופת זמן מרגשת ומסעירה זו.

המקצוע דורש עדינות, הבנה לנפש האדם וכישורי תקשורת מפותחים. אישה החושבת כי היא עונה על דרישות התפקיד תוכלו ללמוד קורס הדרכת כלות מקצועי ולצאת עם תעודה מוכרת שתאפשר לה לעסוק בתחום אחראי וממלא סיפוק זה.

 

איזו תעודה מאפשרת תעסוקה בתחום הדרכת הכלות?

על מנת לעסוק בתחום זה יש להשיג תעודה רשמית מטעם הרבנות הראשית לישראל – אישור לעיסוק בתחום וכן תעודה מוכרת ממכון מוכר שתהווה כרטיס כניסה למועדון מדריכות הכלות הפופולריות בשוק.

זר פרחים

הנושאים הנלמדים בקורס הדרכת כלות

את נושאי הקורס הנלמדים ניתן לחלק ל-3:

  • ידע הלכתי מקיף – הכשרה להכנת הכלות לקראת חיי נישואין כשרים לפי כל כללי ההלכה היהודית.
  • ידע השקפתי – במהלך הקורס יילמדו נושאים השקפתיים שונים הקשורים בתקופת האירוסין, ביום החופה ובחיי הנישואין. בנוסף, תוכשר התלמידה להנחייה והדרכה לקשר זוגי איכותי בהיבט פסיכולוגי-תורני.
  • ליווי רגשי – התלמידות תקבלנה כלים אפקטיביים לחיזוק, עידוד ותמיכה לכלות בצומת הרגישה בחייהן כשהן נחשפות לעולם חדש ובלתי מוכר.

 

משך זמן קורס מדריכות כלות

לימוד קורס מדריכות כלות אורך בין שלושה חודשים לחצי שנה לפי היקף הקורס ורצון התלמידה להעמיק בחומר הנלמד.

 

איפה ניתן לרכוש הכשרה מקצועית בתחום הדרכת כלות?

על מנת לצאת לשוק התעסוקה עם ארגז כלים מלא, חשוב לבחור בגוף לימודים המעניק ידע תורני, הלכתי ורגשי מספק וכן תעודה מוכרת שתפתח שערים לעיסוק מכובד בתחום הדרכת כלות לצד תעודה מטעם הרבנות הראשית לישראל.

איפור

אולי יעניין אותך גם

לפגוע בפוריות
הריון ולידה
5 מאכלים שיכולים לפגוע בפוריות

כשמנסים להיכנס להריון, חשוב לשים לב למה שההריונית אוכלת. אכילת מזונות מסוימים יכולה למעשה להפחית את הפוריות של זוגות שמנסים להיכנס להיריון, ולהקשות על תהליך

קרא עוד »