האם מותר לעשות טיפולי שיניים בזמן היריון?

בימים האחרונים אנו שומעים רבות על האישה ההריונית שפנתה לא מזמן למוקד חירום בעקבות כאבי שיניים חריפים. סביר להניח ששמעתם את הכתבה ששודרה בערוצי החדשות, שם היא שיתפה שסבלה מכאבים אלה לאורך זמן ובחרה שלא לפנות לרופא השיניים, מכיוון שסברה שלא ניתן לבצע טיפולים מורכבים במהלך ההיריון.

אנחנו בחרנו לכתוב מדריך מקיף בנושא שיעלה את המודעות ויאפשר לכל אישה הריונית לדעת אם מותר לה לבצע את טיפול השיניים או שמא, עדיף להמתין לאחר הלידה. הישארו כאן ותהיו בטוחות שתשמרו על בריאות חלל הפה וגם על העובר שלכן.

 

בואו נשבור את המיתוס – זה אפשרי

קודם כל תדעו שאתן תמיד יכולות לפנות למרפאת השיניים במידה וחוויתן כאב או אי נוחות בחלל הפה. שכן, הגעה לרופא מקצועי תאפשר לכן קודם כל לאבחן את הבעיה ולהבין אם מדובר בעניין שמצריך טיפול דחוף או שלא.  החשש העיקרי שבא לידי ביטוי בטיפולי שיניים במהלך היריון נוגע למצבים הבאים:

  • הופעת זיהום
  • דימום מוגבר
  • שימוש בתרופות

כל אחד מהמצבים הללו עלול לפגוע בעובר. לכן, חשוב להתייעץ עם רופא השיניים לפני ביצוע הטיפול תוך בירור אודות שלב ההתפתחות של ההיריון. עכשיו, כשאתן מכירות במידע הבסיסי, נוכל להציג בפניכם את טיפולי השיניים הנפוצים שניתן ומומלץ לבצע במהלך ההיריון.

מרפאת שיניים

טיפול שורש

מי שחוו בעבר כאבים חריפים שנובעים מעששת חמורה, יודעים שקשה מאוד להתמודד איתם וראוי לטפל בהם בהקדם כדי למנוע את חדירת העששת לחניכיים. זו הסיבה שרופאי שיניים רבים ממליצים לבצע טיפול שורש במהלך ההיריון. חשוב להדגיש שכדאי לפנות אל רופא שיניים מומלץ בקריות שיבדוק את חלל הפה ויבצע את ההליך אך ורק לאחר הטרימסטר השני של ההיריון.

 

סתימה

נשים רבות יודעים שחורים בשיניים עשויים להתפתח במהלך ההיריון מסיבות שונות. מי שסובלות מכאבים שנובעים מחור בשן, צריכות לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי. שכן, כל רופא שיניים בקרית מוצקין יכול לבצע את הסתימה מבלי לפגוע חלילה בעובר. נציין שביצוע הסתימה בזמן המתאים, יכולה לחסוך טיפול שורש מורכב שעשוי להוביל לכאבים ולאי נוחות.

מילוי

יישור שיניים

יש לא מעט נשים שמחליטות לבצע יישור שיניים דווקא בזמן ההיריון. זו ההזמנות לציין שמדובר בהליך חיצוני בלבד (ולא פולשני). לכן, לא נשקפת סכנה לאישה ההריונית או לעובר בעת ביצוע ההליך. מי שיבחרו לעבור יישור שיניים צריכות לשמור על היגיינת הפה באופן מירבי, משום שנוכחות הברזלים על השיניים מובילה לא פעם להצטברות של חיידקים.

 

השורה התחתונה

יש לא מעט טיפולי שיניים שניתן ומומלץ לבצע במהלך ההיריון. עכשיו אתן מכירות בהן מקרוב, כך שנותר לכן רק לפנות לרופא שיניים, כדי לבצע בדיקה שגרתית שתגלה אם יש צורך בטיפול נרחב. נאחל בהזדמנות זו שההיריון יסתיים בידיים מלאות ושיניים בריאות.

טיפולי שיניים

אולי יעניין אותך גם

מחזיק מפתחות
כללי
בחירת מחזיק המפתחות המושלם

מחזיק מפתחות אולי נראה כמו אביזר פשוט, אבל הוא ממלא תפקיד מכריע בשמירה על המפתחות שלנו מסודרים ונגישים בקלות. עם אינספור אפשרויות זמינות, מציאת מחזיק

קרא עוד »