לא כולם אותו דבר: כך תאלף את כלבך לפי גזעו

תהליך האילוף של כלב הוא זה שיקבע עד כמה תצליחו לגדל את הכלב שלכם. כיום ישנן לא מעט שיטות אילוף, ובעלי הכלבים מתלבטים לא פעם אזי ואפשרות היא הטובה ביותר עבור הכלב שלהם. המחקר הביולוגי בשנים האחרונות אפשר לנו להבין שניתן להתאים שיטת אילוף לכלב על פי הגזע שלו. כאן נספר לכם את כל מה שצריך לדעת על ההבנה הזו.

 

אילוף לפי גזע

כדי להבין למה כדאי לנו לבחור את שיטת האילוף לפי הגזע של הכלב, כדאי קודם כל להבין היטב מהו בדיוק תהליך האילוף. המטרה שלנו היא לתת לכלב להבין איך אנחנו מצפים שהוא יתנהג. הכלב לא חי בסביבה אנושית משחר ההיסטוריה, מה שאומר שהטבע שלו לא בהכרח מתאים לצורה שבה אנחנו חיים. המטרה של תהליך האילוף היא לגשר על הפער הזה.

בתהליך האילוף אתם הולכים לא פעם למנוע מהכלב לבצע פעולות שהטבע שלו גורם לו לבצע. כדי לעשות את זה אתם צריכים להבין מה הדברים שיכולים להשפיע עליו להקשיב לכם. בהקשר הזה, ברור שלגזע של הכלב ישנה השפעה מכרעת. http://my-puppy.co.il

לאמן את הכלב שלך

אנרגיה

אחד ההבדלים הבולטים בין כלבים מזנים שונים הוא כמות האנרגיה שאותה הכלב צריך להוציא. כלבים כמו רועה גרמני, אמסטף או פיטבול נחשבים לכלבים אנרגטיים וכדי להצליח לאלף אתם היטב חשוב לאתגר את הכלב. הכלב צריך לקבל כל הזמן תרגילים חדשים שלמעשה יגרמו להיות מאותגר, וכך גובר הסיכוי שהכלב יקשיב למה שאתם רוצים.

 

מזון מתאים

אחד הכלים הכי אפקטיביים באילוף הוא כמובן שיטת המקל והגזר. בשיטה הזו בכל פעם שהכלב מבצע משהו שאתם רוצים שהוא יעשה אתם דואגים לפנק אותו בצורה מסוימת. לפי הגזע של הכלב שלכם תוכלו לבחור את הפינוקים הללו בצורה נכונה, וכך לתת לכלב שלכם מתנות מתאימות.

לאמן את הכלב שלך

פעולות שצריך למנוע

בכל תהליך אילוף, במיוחד בשלב הראשוני יש דברים שאתם רוצים לגרום לכלב להפסיק לעשות אותם. בדרך כלל תהליך האילוף אמור להתחיל דווקא מהשלב הזה, כדי למנוע מצב שבו הכלב מקשיב לכם מצד אחד, אך לא מסוגל להפסיק לבצע את אותן פעולות.

ישנם כלבים שהטבע שלהם גורם להם לחפור בורות בחצר, ואילו כלבים אחרים לא מסוגלים להישאר באותו מקום לאורך זמן. בכל גזע עליכם להבין איפה למקד את תהליך האילוף לפי הטבע שלו.

 

לסיכום

גזע הכלב משפיע בצורה דרמטית על האופי שלו. כאשר אנחנו ניגשים לאילוף של כלב, אנחנו צריכים להבין היטב מה הטבע שלו כדי להבין מה הנקודות שבהן אנחנו צריכים להתמקד בתהליך האילוף. אחרי שיש לכם כלב, כדאי להתייעץ עם מומחה לגבי הגזע שלו, כדי להבין איך לנהל נכון את תהליך האילוף. בחירה נכונה של התהליך תאפשר לכם להגיע לתוצאות טובות בצורה יחסית מהירה.

לאמן את הכלב שלך

אולי יעניין אותך גם

מחזיק מפתחות
כללי
בחירת מחזיק המפתחות המושלם

מחזיק מפתחות אולי נראה כמו אביזר פשוט, אבל הוא ממלא תפקיד מכריע בשמירה על המפתחות שלנו מסודרים ונגישים בקלות. עם אינספור אפשרויות זמינות, מציאת מחזיק

קרא עוד »