האם יש בעיה בקבלת זריקת אלחוש בעת טיפול שיניים במהלך ההריון?

הריון הוא זמן של שמחה וציפייה גדולה, יחד עם זאת, תקופת ההריון מלווה בהרבה מאוד חששות ושאלות לגבי מה בטוח עבורכן ועבור העובר שלכן. הריון זה זמן שבו נשים צריכות לשמור על בריאותן. אף על פי שאנו נוטים לזלזל בבריאות השיניים שלנו, עלינו להבין שלבריאות השיניים יש חלק רב בבריאותנו הכללית.

ולכן, גם הריון הוא זמן שבו נשים צריכים להקפיד על בריאותן, כולל בריאות השיניים. עם זאת, נשים רבות אינן מסוגלות לבצע טיפולי שיניים ללא זריקות אלחוש (הרדמה) ומנסות להימנע מכך בשל חששות לגבי בטיחותו של עוברן. במאמר זה נבחן את הבטיחות של קבלת זריקת הרדמה בעת טיפול שיניים במהלך ההריון.

 

מהי זריקת הרדמה?

זריקת הרדמה משמשת ברוב המקרים להקהות את האזור סביב השן שעליה עובדים בעת טיפול שיניים. הזריקה ניתנת לרוב באזור החניכיים ליד השן וחוסמת את העצבים המעבירים אותות כאב מהשן למוח. חומר ההרדמה מועבר דרך מחר ובדרך כלל נכנס לתוקף תוך מספר דקות, ופג תוך מספר שעות. מטרתו של חומר ההרדמה הוא למזער כאב ואי נוחות של המטופל במהלך טיפולי שיניים, מה שהופך את חווית המטופל לנוחה הרבה יותר.

טיפול שיניים

האם זריקת ההרדמה בטוחה בתקופת ההריון?

נערכו מחקרים רבים סביב שאלה זו, האם זריקת ההרדמה בטוחה עבור נשים בהריון והעוברים שלהן. ההסכמה המוחלטת בכל המחקרים בנושא היא שזריקות הרדמה דנטליות בטוחות עבור נשים בהריון ועוברן, הסכמה זו הוכרזה רשמית על פי איגוד השיניים האמריקאי.

עוד הוסיף איגוד השיניים האמריקאי, כי לנשים בהריון מסוכן יותר להזניח את בריאות השיניים שלהן מאשר לקבל טיפול עם זריקת אלחוש (הרדמה) דנטלית. בריאות שיניים לקויה עלולה להוביל למגוון סיבוכים במהלך ההריון, כולל לידה מוקדמת, משקל לידה נמוך ורעלת הריון.

 

האם קיימות חליפויות לקבלת זריקת הרדמה?

אם בכל זאת אינך מרגישה בנוח לקבל זריקת אלחוש (הרדמה) בזמן תקופת ההריון שלך, כדאי שתדעי שקיימות דרכים חלופיות נוספות. לדוגמא: גז צחוק, הנחשב בטוח במיוחד לשימוש בזמן הריון וזאת בשל העובדה שאינו חודר את השליה ואינו מגיע למחזור הדם של העובר, חומרי הרדמה מקומי ועוד. אנו ממליצים ליידע את הרופא המטפל (רופא שיניים ברעננה) לגבי החששות ולשאול אותו לגבי חלופות נוספות.

 

לסיכום,

קבלת זריקות הרדמה דנטלית במהלך תקופת ההריון הוכחה כבטוחה במיוחד. עם זאת, אנו ממליצים ליידע את רופא השיניים המטפל על ההריון ועל כל מצב רפואי לפני קבלת הזריקה. אם בכל זאת אינך מרגישה בנוח לקבל את זריקה זו בהריון, תשאלי את הרופא המטפל על חלופות אפשריות, למשל: גז צחוק, משחות הרדמה מקומיות ועוד. אל תשכחי, שמירה על בריאות השיניים שלך הינה חשובה במיוחד, לא פחות מבדיקות וטיפולים אחרים בזמן ההריון.

טיפול שיניים

אולי יעניין אותך גם

מחזיק מפתחות
כללי
בחירת מחזיק המפתחות המושלם

מחזיק מפתחות אולי נראה כמו אביזר פשוט, אבל הוא ממלא תפקיד מכריע בשמירה על המפתחות שלנו מסודרים ונגישים בקלות. עם אינספור אפשרויות זמינות, מציאת מחזיק

קרא עוד »