משנים את המחר: הכל על תואר במקצועות החינוך

חולמים על להשפיע, להנהיג, ללמד ולחנך? גם אתם רוצים להפוך למורים ולגדל את דור העתיד שלנו? בואו ללמוד עוד היום.

 

מהו תואר בחינוך?

כדי להיות מורה במדינת ישראל תדרשו ללמוד תואר בחינוך. תואר בחינוך הוא תואר שנדרש לכל תחומי החינוך, תואר בחינוך לגיל הרך, ללימוד בבתי ספר בכל המקצועות ובכל ענפי החינוך באשר הם. את התואר בהוראה וחינוך ניתן ללמוד ברוב האוניברסיטאות ובתי הספר להשכלה גבוהה, התואר מתרכז בכמה תחומים ובחלק מהמקצועות הוא חלק מהתואר עצמו.

לדוגמא תואר באמנות שכחלק מתוכנית הלימודים קיים התואר לחינוך וכך לומדים גם את המקצוע והרקע וגם את החינוך כדי שבקצה תוכלו להיות מורים לאמנות. מטרת התואר היא לספק לכם כלים בחינוך והוראה כדי שבסוף תוכלו ללמד בצורה הנכונה ביותר את דור העתיד של מדינת ישראל.

תואר בחינוך לגיל הרך

אילו תארים קיימים?

בתואר להוראה וחינוך לומדים את נושא החינוך בכל רבדיו. מעברית תקנית, מעט פסיכולוגיה, חינוך והשפעה ועד למקצוע בו אתם רוצים להתמקד. התואר מכשיר מורים גם בצורה התאורטית וגם בצורה מעשית על ידי העברת שיעורים לכיתה וכו. המקצוע ״מורה״ אולי נשמע טריוואלי, אבל חינוך הוא נושא לא פשוט.

ניהול כיתה שלמה והעברת מידע בצורה ברורה זה לא משימה פשוטה. הלימודים לתעודת ההוראה נמשכים כשנה, התארים השונים נחלקים לפי התמחות וחלקם אורכים יותר לדוגמא תואר לחינוך מיוחד או חינוך לגיל הרך. כל תואר מכיל את התוכן הדרוש למקצועו ומתמקד בנושאים שיותר רלוונטיים לנושא הספציפי. מעט מהתארים השונים שתוכלו ללמוד הם חינוך לגיל הרך, חינוך מיוחד, מורה מקצועי, מורה לאמנות, מורה לעברית, מורה לספרות, מחנך כללי וכו.

תואר בחינוך לגיל הרך

מה לומדים?

בתואר תעברו תכנים שנועדו לעצב אתכם כמחנכים, לכן לא יתרכזו רק במקצוע אלא גם בציר הערכי של המורה והמחנך. סמינר שואה, פסיכולוגיה התפתחותית, תרבות ומורשת, מנהיגות ודמוקרטיה, מדעי החברה, מדעי הרוח דרכי הערכה, ביטחון וטיפול בילד, זיהוי מצוקות ועוד המון תכנים ושיעורים שנועדו להכין אותכם לכל מקרה.

כמובן שבכל תואר ספציפי למקצוע תלמדו גם את המקצוע אותו תלמדו בעתיד ברמה גבוהה מזו הנדרשת ללימוד בכל הגילאים והכיתות. המוסדות שמלמדים את התואר קיימים בכל הארץ, בינהן מכללת תל חי, מכללת לוינסקי, אוניבסרטית אריאל, האוניברסיטה הפתוחה, אוניבסרטיסת באר שבע ותל אביב ועוד מוסדות רבים ברחבי הארץ.

בכל אוניברסיטה או מכללה תוכנית הלימודים לתואר מעט שונה ולכן כדאי לקרוא באתרים של האוניברסיטאות השונות, להשוות ולבחור את זו שמתאימה לכם בצורה המיטבית.

 

לסיכום-

תואר בהוראה וחינוך הוא תואר חשוב ומעניין שמאפשר לכם להכנס לעולם החינוך ההוראה בכל מקצוע. המקצוע כולל בתוכו ערכים וידע מקצועי. בנוסף החינוך הוא שליחות שאין לה מתחרים. בואו ללמוד כבר עכשיו ולהפוך למודלים לחיקוי של דור העתיד.

תואר בחינוך לגיל הרך

אולי יעניין אותך גם

מחזיק מפתחות
כללי
בחירת מחזיק המפתחות המושלם

מחזיק מפתחות אולי נראה כמו אביזר פשוט, אבל הוא ממלא תפקיד מכריע בשמירה על המפתחות שלנו מסודרים ונגישים בקלות. עם אינספור אפשרויות זמינות, מציאת מחזיק

קרא עוד »