החשיבות שבמעקב הריון צמוד ואישי

ניטור קבוע של ההיריון מאפשר גילוי מוקדם של בעיות בריאותיות שעלולות להיווצר במהלך ההיריון, והטיפול בהן, ובכך מגדיל את הסיכוי להריון תקין ולידת תינוק בריא. בהתאם לצורך של כל הריונית, יתכנו שינויים במסגרת המעקב והיקף הבדיקות המומלצות עבורה.

המעקב אחר נשים בהריון בסיכון מתבצע בדרך כלל בקופות החולים. אך יותר ויותר נשים בישראל פונות בשנים האחרונות לתחום הרפואה הפרטית. בשל החשיבות הרבה שפעולת המעקב תיעשה על הצד הטוב ביותר.

 

מהו טיפול מעקב היריון ולמה הוא חשוב?

הריון בריא היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם לידה בריאה. קבלת טיפול טרום לידתי מוקדם וקבוע משפרת את הסיכויים להריון בריא. טיפול זה יכול להתחיל עוד לפני ההיריון עם ביקור טרום-הריון אצל רופא. כטיפול מקדים להיריון שיימשך במהלך מעקב ההיריון שלכם.

ניטור הריון

ניטור היריון

ניתן לחלק את המעקב אחר ההיריון ל2 מישורים. ניתן לעשות זאת בחלק החיצוני של הבטן (ניטור חיצוני). או שניתן לעשות זאת ישירות על התינוק בתוך הרחם שלכן (ניטור פנימי):

 

ניטור חיצוני

ניתן לעשות זאת בעזרת כלי מיוחד הנקרא פטוסקופ. זה סטטוסקופ שיש לו צורה אחרת. ניתן לעשות זאת גם באמצעות דופלר. זהו כלי אלקטרוני העושה שימוש בגלי קול ומחשב. על מנת לקבל מידע אודות מדדים חיוניים שונים של התינוק.

 

ניטור פנימי

מעקב מסוג זה נעשה באמצעות חוט קטן (אלקטרודה), אשר מונח על ראשו של תינוקכם בזמן שהוא או היא בתוך הרחם שלכן. שיטות של ניטור פנימי נדרשות במקרים יותר אקוטיים, ובבחינה של פרמטרים ספציפיים. במקרים מסוימים, ייתכן שתזדקקו לניטור עוברי פנימי לקריאה מדויקת יותר של קצב הלב של העובר.

זה יכול להיעשות רק אם שק המים של ההיריונית (שק מי השפיר) נשבר וצוואר הרחם שלה פתוח חלקית (מורחב). בשלב זה, הרופא מעביר חוט קטן הנקרא אלקטרודת קרקפת עוברית דרך צוואר הרחם הפתוח שלך. זה מחובר לקרקפת של תינוקך. האלקטרודה מחוברת לחוט. החוט שולח מידע על פעימות הלב של תינוקכם למחשב.

ניטור הריון

מעקב אחר פעילות הלב

ניטור דופק עוברי משמש לבדיקת קצב ואיכות פעימות הלב של העובר. הוא תהליך אשר מחפש עלייה או ירידה בקצב הלב של התינוק. הוא גם בודק עד כמה קצב הלב של התינוק משתנה. קצב הלב הממוצע של העובר הוא בין 110 ל-160 פעימות לדקה. קצב הלב של העובר עשוי להשתנות ככל שהתינוק מגיב לתנאים ברחם.

דופק או דפוס לא תקין של העובר עלולים לגרום לכך שהתינוק אינו מקבל מספיק חמצן או שיש בעיות אחרות. דפוס חריג עשוי גם אומר שיש צורך בניתוח חירום (ניתוח קיסרי).

 

לסיכום

אם אתם לפני היריון או בכל שלב של ההיריון ורוצים להשאיר את הדאגות מאחור, ולקבל את המידע העדכני ביותר אודות הבריאות של העובר שלכם. הדבר הנכון לעשות הוא לפנות לרופא מומחה. ד"ר גדי בן שטרית גניקולוג פרטי מומלץ, שישמח ללוות אתכם במסע החשוב ביותר בחייכם.

ניטור הריון

אולי יעניין אותך גם

מחזיק מפתחות
כללי
בחירת מחזיק המפתחות המושלם

מחזיק מפתחות אולי נראה כמו אביזר פשוט, אבל הוא ממלא תפקיד מכריע בשמירה על המפתחות שלנו מסודרים ונגישים בקלות. עם אינספור אפשרויות זמינות, מציאת מחזיק

קרא עוד »