החשיבות בקורס עזרה ראשונה לגננות

הילדים שלנו הם הדבר הכי יקר לנו בעולם. אנחנו נעשה הכול כדי שיישארו בטוחים, ונרצה לדעת שכאשר אנחנו שולחים אותם למסגרות שונות הם אכן נמצאים בידיים טובות. כמעט כל ילד בישראל הולך לגן כיום, והאחראיות העיקריות על ביטחונו הן הגננות. עקב זאת, ישנה חשיבות מכרעת לכך שידעו לביצוע פעולות עזרה ראשונה. הנה מספר סיבות מדוע. 

 

מה היא עזרה ראשונה?

עזרה ראשונה מתייחסת לסט של פעולות שמבצעים כאשר אירוע חירום רפואי מתממש בשלביו הראשונים. אירועים רפואיים כמו חנק, פציעה מתאונת דרכים, אירוע לבבי, ועוד רבים, נופלים תחת קטגוריה של אירועים שניתן לטפל בהם במסגרת פעולות עזרה ראשונה.

במקרים רבים אירועים אלה עלולים לתפוס כל אדם בכל סיטואציה ובכל מקום, לפעמים ללא גישה מהירה לצוות רפואי מוסמך ומקצועי. על כן, אלו שנמצאים בסביבתו אמורים לבצע פעולות רפואיות בסיסיות בעלות משמעות כבירה. פעולות אלה עשויות לקבוע את גורלו של הקורבן ולהציל את חייו.

גננות

עליהן מוטלת האחריות

כל ילד שהולך לגן מופקד על ידי הוריו בידי צוות חינוכי מקצועי שאמון על ביטחונו ורווחתו במהלך שהותו שם. להורה אין דרך להשפיע ולעקוב אחר מצבו של ילדו בעת שהותו בגן שכן הוא לרוב נמצא בעבודה. לכן, האחריות על טיפול בילד נופלת על כתפיהן של הגננות בצורה מוחלטת, ועליהן סומכים שישמרו על ביטחונו.

קורס עזרה ראשונה לגננות הוא בדיוק הדרך למלא את האחריות הזו. במידה ויש אירוע חירום רפואי, מצופה מהגננת לבצע את פעולות העזרה הראשונה הראשוניות כדי להבטיח את בריאותו ושלמות גופו בהמשך הפרוצדורה הרפואית. ללא הידע הנדרש לבצע פעולות אלה, הסכנה לחייו עולה משמעותית.

 

ילדים הם הפכפכים

ילדים לרוב עסוקים בלהתרוצץ ובלנסות דברים חדשים שלא ניסו בחייהם מעולם. אלה כוללים הכנסה של עצמים זרים לפה, נגיעה בשקעי חשמל, קפיצה ממקומות גבוהים, ועוד שלל פעולות מסוכנות מסוג זה. מכאן נובע שהסכנה לבריאותם עלולה להיות מוגברת לעומת הסכנה הטמונה במבוגר.

באופן טבעי, חשוב שגננות ידעו להתמודד אם חלילה אירועים אלה משתבשים. קורס עזרה ראשונה לגננות הוא בדיוק הדרך להתמודד איתן.

גננות

מהוות דוגמה בשלב חשוב

גננות הן אנשי חינוך בסופו של דבר, והן במקרים רבים מהוות דוגמה אישית חשובה לילדים ולהורים שהן פוגשות. גננת שמשקיעה מזמנה כדי ללמוד עזרה ראשונה על מנת לדעת להציל חיי אדם היא אוטומטית בעלת השפעה חיובית והשראתית על הסובבים. חשוב שילדינו יספגו ערכים חשובים כמו ערך גבוה לחיי אדם בגיל כמה שיותר צעיר. ככה נוכל להבטיח שילדינו יגדלו להיות אנשים טובים וערכיים.

 

לסיכום

קורס עזרה ראשונה הוא בין ההכשרות הכי רלוונטיות וחשובות שגננות יכולות לעשות. כל הורה יוכל לישון הרבה יותר בשקט אם הוא ידע שהגננת שאמונה על חייו של ילדו יודעת לטפל בו במקרה חירום.

גננות

אולי יעניין אותך גם

מחזיק מפתחות
כללי
בחירת מחזיק המפתחות המושלם

מחזיק מפתחות אולי נראה כמו אביזר פשוט, אבל הוא ממלא תפקיד מכריע בשמירה על המפתחות שלנו מסודרים ונגישים בקלות. עם אינספור אפשרויות זמינות, מציאת מחזיק

קרא עוד »