הגרוע מכל – כך תדעי האם חווית רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה או במהלך ההיריון היא נפוצה. קיימים מקרים בהם הרשלנות הרפואית עלתה לנולד ביוקר והוא הפך לבעל מום. הורים רבים לא יודעים כי הרבה מומים ניתנים למניעה על ידי טיפול רפואי מיידי מייד לאחר הלידה. לא כל מורכבות בלידה תיכנס להגדרה של רשלנות רפואית, אך כן חשוב לדעת כי קיימים מקרים רבים המצביעים על רשלנות רפואית. אם עברת לידה לאחרונה או שאת לפני לידה, אנו ממליצים לך להכיר את הנושא מקרוב. מוזמנת להמשיך איתנו.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית לא חייבת להיות איפול רפואי שנעשה לא נכון. הוא יכול להתרחש גם כאשר היה צורך בהענקת טיפול, אך הטיפול לא ניתן משיקול דעת לקויי וכך נגרם נזק למטופל. רשלנות רפואית בלידה היא דבר שכיח למרבה הצער. יש מקרים בהם כדאי לפנות לגורם מקצועי לבחינת המקרה וקבלת פיצויים על הרשלנות הרפואית שנעשתה.

 

פיענוח לא נכון של בדיקת הריון

במהלך ההיריון מתבצעות בדיקות רבות. פיענוח וקריאה לא נכונה של הבדיקה, עלולה לגרום לביצוע פעולות מזיקות ומסכנות חיים. במקרים כאלו ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית. גם פיענוח חלקי ללא התייחסות לשאר הבדיקות הקיימות המשנות את התמונה, תיחשב כרשלנות רפואית.

 

טיפול לא מתאים בתינוק

תינוקות רבים צריכים טיפול מיוחד לאחר הלידה בשל מצבים שונים כמו לידה של תינוק בעל שיתוק מוחין. טיפול מיידי עשוי למנוע את רמת הסכנה או הבעיה. מקרים בהם התינוק קיבל טיפול לקוי הנגרם מחוסר שימת לב למצבו הרפואי, עלולה להיות מוכרת כרשלנות רפואית.

 

שיקול דעת לקוי המפנה ללידה רגילה

אם הגעת ללידה והרופא הפנה אותך ללידה רגילה למרות שהנתונים הוכיחו על מצוקה עוברית או סיבה אחרת המחייבת לידה בניתוח קיסרי ולמרות זאת הרופא הפנה אותך ללידה רגילה, והלידה הובילה לפגיעה בך או בעובר, את יכולה לקבל פיצויים בגין כך.

 

הימנעות מעזרה לעובר במצוקה

אם הגעת לקבל עזרה רפואית לעובר במצוקה והעזרה לא ניתנה באופן מיידי בשל עיכובים שונים ובשל כך נגרם נזק לעובר, מדובר ברשלנות רפואית חמורה ואת עשויה לקבל פיצויים בגין כך.

 

תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בלידה היא דבר שכיח, אך גם מורכב. ישנם מקרים קשים יותר או פחות, יש מקרים בהם הרשלנות הובילה למוות, לעומת מקרים בהם הרשלנות הובילה לנזק בריאותי שחלף כעבור זמן. תביעת רשלנות רפואית תוכיח שהנזק נגרם בעקבות שיקול דעת מוטעה שהוביל למענה רפואי לא מתאים.

בתי החולים לא מעוניינים להיחשף לתביעות כאלו ולכן הם יעשו הכל כדי להימנע מנתינת פיצויים ליולדת הנפגעת. בשל כך חשוב לדעת כי במקרי רשלנות רפואית בלידה, חשוב לבחור עורך דין נזיקין מומחה שיסייע בהוכחת הנתונים ובייצוג התביעה כנדרש.

הוּלֶדֶת

אולי יעניין אותך גם

מחזיק מפתחות
כללי
בחירת מחזיק המפתחות המושלם

מחזיק מפתחות אולי נראה כמו אביזר פשוט, אבל הוא ממלא תפקיד מכריע בשמירה על המפתחות שלנו מסודרים ונגישים בקלות. עם אינספור אפשרויות זמינות, מציאת מחזיק

קרא עוד »