איך להרגיל את הבכור לקראת תינוק חדש בבית

זה טבעי לחלוטין שילדכם יקנא בתינוק חדש. למעשה, אנחנו בספק אם יש ילד בעולם שלא קינא כשמגיע אח חדש. המטרה שלכם היא לעזור לילדכם לנהל את הקנאה הזו כך שלאהבה יש סיכוי לצמוח ולנצח. כל מה שאתם יכולים לעשות בזמן שאתם בהריון כדי להכין את הילד שלכם, יהיה מועיל. המטרה שלכם היא לגרום להם להתרגש מהתינוק, ולהרגיש מחוברים אליו, עוד לפני שהוא נולד.

 

מתי עלי לספר לילד הגדול שלי על התינוק החדש?

זה תלוי בכם מתי אתם בוחרים לחלוק את החדשות האלה עם ילדכם, אבל התזמון יכול לשחק חלק גדול באופן שבו הם מגיבים לרעיון שהולך להגיע אח חדש. אולי אתם מאוד מתרגשים ותרצו לבשר לילדכם את החדשות מיד, אבל זכרו ש-9 חודשים יכולים להרגיש כמו חיים שלמים לילדים – במיוחד לפעוטות צעירים יותר.

תינוק חדש

לספר לפעוט צעיר על אחיו החדש כשאתם עדיין בשלבים המוקדמים של ההיריון

יכול להיות שההתרגשות וההתלהבות הראשונית שלהם פוסחות עד שהתינוק מגיע בפועל! אם אתם עדיין לא מראים סימנים להיריון, זה יכול גם להקשות על ילדים צעירים יותר להבין מה קורה. ברגע שהבטן מתחילה להראות, קל להם יותר להבין, כי הם יכולים "לראות" את התינוק גדל בכל שבוע (ובקרוב יוכלו להרגיש אותם גם!). אז במיוחד עבור פעוטות וילדים צעירים יותר, כדאי לחכות זמן מה לפני שתשתפו איתם את החדשות המרגשות הללו.

 

איך להכין את הילד לפני הגעת התינוק

אם ילדכם מתרגש ואינו יכול לחכות עד שהאח החדש שלו יגיע, נהדר! במקרה כזה, ייתכן שלא תצטרכו לעשות הרבה הכנה מראש. אם, לעומת זאת, ילדכם נראה מבולבל או חרד, ייתכן שהוא יזדקק לעזרה נוספת כדי להתרגל לרעיון של תינוק חדש שיצטרף למשפחה. הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לפעוט או לילד הגדול שלכם להתכונן לקבל את פני האח או אחותו התינוקת החדשה…

תינוק חדש

תערבו אותם

תערבו את ילדכם הגדול, הזמינו את ילדכם הגדול לעזור לכם להתכונן לבואו של התינוק – קניות משותפות של פריטי תינוקות, בחירת בגד מיוחד/צעצוע/מנחם מיוחד, עזרה בהקמת חדר הילדים וכו'.

 

שתפו אותם בקבלת ההחלטות

עם מי הם רוצים להישאר בזמן שההורה היוולד מאושפז? מה הם הולכים לארוז לשהייה? האם הם רוצים לפגוש את התינוק בבית החולים או לחכות עד שכולם יחזרו הביתה? כל אלו יכולים לשמש כלי מצוין שיעזור לכם כמשפחה להתכונן לבואו של התינוק החדש, על הצד הטוב ביותר.

 

לסיכום

הורים שרוצים להגיע לרגע המיוחל, יכולים להפיק המון משיטות חינוך בגיל הרך. אשר מועברות על ידי אנשי מקצוע מיומנים ומסורים. אשר יעשו את הכול על מנת לספק לכם את הכלים הטובים ביותר לניהול המשפחה שלכם

תינוק חדש

אולי יעניין אותך גם

מחזיק מפתחות
כללי
בחירת מחזיק המפתחות המושלם

מחזיק מפתחות אולי נראה כמו אביזר פשוט, אבל הוא ממלא תפקיד מכריע בשמירה על המפתחות שלנו מסודרים ונגישים בקלות. עם אינספור אפשרויות זמינות, מציאת מחזיק

קרא עוד »