אילו מסמכים נצטרך לאסוף כדי לקבל פטור ממס הכנסה?

הגשת בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה הפכה להיות עניין מרכזי בשבועות האחרונים. אנו סוברים כי הנושא עולה לכותרות בגלל שבחורה צעירה פרסמה בקבוצת פייסבוק לא מזמן כי היא קיבלה פטור ממס הכנסה. היא עשתה זאת במטרה להעלות את המודעות לנושא, כדי לאפשר לאנשים נוספים להכיר את האפשרות לקבלת כסף מהמדינה, כך היא כינתה את ההליך. פרט אחד חשוב היה חסר בפוסט שלה וזה כמובן המסמכים. יצאנו לבדוק מהם המסמכים שתצטרכו כדי לקבל את הפטור וחזרנו עם תשובות.

 

איך הגענו אל רשימת המסמכים הדרושים לכם?

לפני כמה ימים סייעו לשכן שלנו להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה. מדובר באדם בעל נכות שמקשה עליו בפעולות היום יום. כך שלפעמים, הוא פונה אלינו ומבקש את עזרתנו בדברים מסוימים. הפעם, זו הייתה השיחה הראשונה שלנו שנגעה לעניינים בירוקרטיים ולא לסיוע פיזי ממשי. הוא ציין בפנינו ששמע על האפשרות לקבל את הפטור, אבל אין לו מושג מאיפה מתחילים. אנחנו פנינו מיד אל הבחורה הצעירה שהעלתה את העניין ברשתות החברתיות וביקשנו לדעת מהם המסמכים הדרושים. לשמחתנו, היא נענתה לשאלתנו והסבירה לנו את כל העניין באופן מעמיק. זו ההזדמנות שלנו להודות לה על כך. שכן, בזכותה, מדריך זה רואה אור והוא ישלים את כל המידע שהיא שכחה למסור בפוסט.

 

אילו מסמכים תצטרכו להשיג כדי לקבל את הפטור ממס הכנסה?

המסמכים החשובים ביותר שאתם צריכים להשיג כדי לקבל פטור ממס הכנסה הם כל אלו שקיבלתם לאחרונה מהמוסד לביטוח לאומי לאחר קיום הוועדה. אתם הרי בעלי נכות של מעל ל – 90% (אחרת לא תוכלו לקבל את הפטור). מדובר במסמכים שמופיעים בהם הפרטים הבאים:

  • האישור על הנכות שלכם
  • גובה אחוזי הנכות שלכם
  • האם הנכות היא לצמיתות או למספר ימים מסוים

 

יש לכם את כל המסמכים? מה עכשיו?

אם ריכזתם כבר את כל המסמכים ואינכם יודעים מה לעשות כעת, כדאי שתדעו שאתם צריכים להגיש אותם באמצעות אחת מהדרכים הבאות:

  1. באופן עצמאי תוך הגשת טופס למס הכנסה
  2. באמצעות חברה שעוסקת בתחום

 

הדרך המהירה ביותר לקבלת הפטור

אם אתם עומדים בתנאי הזכאות לקבלת הפטור המדובר, כדאי שתיישמו את הדרך ה – 2. כלומר, זו שמאפשרת לכם לפנות אל חברה מקצועית שתגיש את כל המסמכים הדרושים אל משרדי מס הכנסה ותוודא גם בסופו של דבר שהמסמכים התקבלו והפטור קיים.

 

כמה מילים לקראת סיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת אילו מסמכים אתם תצטרכו לאסוף כדי לקבל את הפטור ממס הכנסה. כעת, כשיש לכם את המידע המקיף בנושא, נותר לכם רק לבחור את דרך הפעולה הנוחה לכם ביותר. נאחל לכם בהצלחה! ולהתראות במדריכים הבאים שיסבירו לכם איך להתנהל בענייני בירוקרטיה נוספים.

מחשבון

 

אולי יעניין אותך גם

מגנזיום
בריאות
6 סגולות למגנזיום ג'ל!

מגנזיום, מינרל חיוני, ממלא תפקיד קריטי בתפקודי גוף שונים, לרבות הרפיית שרירים, תפקוד עצבים ובריאות העצם. אחת הדרכים היעילה לרתום את היתרונות של מגנזיום היא

קרא עוד »
אישה ישנה
בריאות
חשיבותה של יועצת השינה

מי לא מכיר את זה? רק עכשיו סיימתם להניק, הנחתם את התינוק השבע בעריסה ויצאתם מן החדר על קצות האצבעות, אך עוד בטרם הספקתם לחצות

קרא עוד »
דם טבורי
בריאות
מה הוא דם טבורי?

בשנים האחרונות עלתה המודעות בנושא חשיבות השימור של דם טבורי. את הדם הטבורי ניתן לשמור בבנק דם טבורי פרטי, או לתרום לבנק דם ציבורי. ההחלטה

קרא עוד »