איך לרדת במשקל אחרי לידה בצורה מאוזנת?

לידה היא חוויה מדהימה שכל אישה מחכה לה.

להביא חיים לעולם זה בגדר נס והתחושה היא עילאית.

הקשיים מגיעים אחרי הלידה וביניהם הרצון לרדת במשקל.

החברה שלנו הכתיבה שרזון הוא מודל היופי כפי שכולנו יודעים היטב וקשה לנו להיפטר מהרצון להוריד את שומני גופינו בכל פעם שהם מצטברים.

שומן אחרי לידה הוא לא בעיה, הוא טבעי ואפילו נצרך.

הבעיה מתחילה שלא מטפלים ולא שומרים על תזונה וספורט ואז הגוף נשאר כבד בלי שזה נצרך גם אחרי החודשים הראשונים של ההנקה.

אם נקלעתן למצב הזה ואתן לא יודעות מה לעשות, או שאתם לפני לידה ואתן חוששות מהימים שאחרי – אנחנו פה בשבילכן.

 

מתי להתחיל לנסות לרדת במשקל?

חשוב לדעת שבשלושה חודשים הראשונים לאחר הלידה יש עוד הרבה נוזלים בגוף והירידה במשקל לא תהיה משמעותית. כמו כן, זה זמן רגיש מבחינת הורמונים שעדיף לא להתעסק בזה אז ופשוט לאפשר לעצמכן לנוח וליהנות. ירידה במשקל אחרי לידה בצורה מקצועית עם פרופסור אולגה רז היכנסי לקישור.

 

איך לעשות את זה נכון?

הכי חשוב לאכול ארוחות קטנות לאורך היום ולא פעם ביום. באופן כללי אכילה חד פעמית אולי נשמעת מרזה אבל היא משמינה – כשאוכלים פעם ביום מגיעים רעבים ומכניסים הרבה אוכל. הגוף לא צריך את כל כמות המזון הזו והוא הופך אותו לשומן. עדיף לאכול קצת כל שעתיים – שלוש כי הגוף שורף את האוכל כי הוא האנרגיה שלו לאורך היום. כשאוכלים קצת מרגישים שבעים, נהנים מאכילה רבה ביום ופשוט מרזים באופן טבעי. לפרטים על דיאטות מזינות וטובות של פרופסור אולגה רז – https://www.olgaraz.co.il

 

מתאים להנקה

סדר האכילה שהוצג לעיל מתאים גם לאופן בו התינוק אוכל. הוא אוכל כמה פעמים ביום ולא המון כל פעם – ואם אתם תאכלו גם ככה החלב שלכם יהיה תמיד זמין וטרי עבורו.

 

המכשול

רוב היולדות אומרות שאין להן זמן להכין אוכל מושקע ובריא ואז הן משמינות – וזה לגמרי נכון. הפתרון הוא למצוא מזון שניתן להכין במהירות והוא מזין ולא ממש משמין. כמו כן, אם אתן רואות שיום אחד יש לכן זמן הכינו כמה מנות למשך השבוע והקפיאו אותן. מכשול נוסף הוא הרצון למתוק שמגיע לעיתים תכופות – הרשו לעצמיכן במידה. אתן עברתם חוויה עוצמתית שמצריכה מנוחה אז זה לגמרי בסדר לאפשר אכילה של דברים מתוקים בצורה נכונה.

 

סיכום

עברנו על שלושה עקרונות חשובים – אל תנסי לרדת בשלושה חודשים ראשונים, אכלי הרבה פעמים ביום מנות יחסית קטנות והכיני מזון בריא בצורה מהירה. הטיפים האלה ישרתו אותך בצורה טובה ואנחנו מבטיחים לך שתראי שינוי. אז עכשיו תשכחי מדיאטת הכסח שחלמת עליה לפני שקראת את הכתבה ותתמקדי בתינוק המתוק שהבאת לעולם.

 

מטר

אולי יעניין אותך גם

כוס משקה
בלוג ההריון
קפה בהיריון – מה מותר ומה אסור

במהלך תקופת ההיריון, נשים נחשפות למגוון עצום של עצות והמלצות. חלק מאותן "פנינות חכמה" מגיע מגורמים מוסמכים, כגון רופאים, ואתרי אינטרנט מהימנים. לעומת זאת, חלק

קרא עוד »
ירקות
בלוג ההריון
3 טיפים לתזונה נכונה בהיריון

חשיבותה של תזונה נכונה בהריון תקופת ההיריון, היא תקופה מלאה בשמחה ואושר. האישה מרגישה לכל אורך התקופה, בצורה עוצמתית את היכולת הכבירה שיש לה, להביא

קרא עוד »
אמא ותינוק יושבים בדשא
בלוג ההריון
מדריך תזונה לאם המניקה

כיום יתרונות ההנקה כבר ידועים לכל, אך כדי להפיק את המרב מהחלב שאת מייצרת, יש להקפיד על תזונה נכונה שתאפשר לך להפיק חלב איכותי בכמות

קרא עוד »
תינוק ברקע לבן
בלוג ההריון
החייאת תינוקות

תינוק הוא יצור קטן, מופלא וחסר אונים. אם משהו שקורה משפיע עליו מבחינה בריאותית, מטבע הדברים הוא לא יידע לפתור את זה לבד וזה יצריך

קרא עוד »
ילד משחק בחדר
בלוג ההריון
האם תינוקות מבינים זה את זה?

חברויות שנוצרות בין תינוקות אינן זהות לחברויות בין תלמידים בבית ספר. אמנם בשני המצבים האחד נהנה בחברת השני, אבל מטבע הדברים, התקשורת בין שני אנשים

קרא עוד »
תינוק עטוף בשמיכה
בלוג ההריון
סדר יום אצל תינוקות

סוגיית ההיריון היא מאוד מדוברת ומפורטת. רבים מתעסקים בכל מה שצריך לעשות במהלך ההיריון, ומהי הדרך הנכונה ביותר לשמור על היריון בריא, אולם כאן אנחנו

קרא עוד »
אישה בהריון בשמלה כחולה
בלוג ההריון
מילון לאישה בהיריון

בהיריון? שימי לב שאוצר המילים שלך הולך להתרחב משמעותית בתשעת החודשים הקרובים. אם חשבת שאת מכירה את השפה העברית על בוריה, עכשיו יתווספו אליה עוד

קרא עוד »