איך לעבור את ההיריון בשלום – 4 טיפים להיריון ראשון

מורכבותו של ההיריון

מה יותר משמח זוג הורים צעיר, מאשר המחשבה שבקרוב הם יזכו לחבוק את בנם הראשון. ההרגשה המדהימה הזו, שזוג אוהבים מחליטים לממש את אהבתם באמצעות הבאת תינוק חדש, חיים חדשים לאוויר העולם, היא הרגשה שלא ניתן לתארה במילים.

אך, לצד השמחה הרבה והרגעים המאושרים, מתפתח לו בגוף האישה בתהליך ארוך, מורכב ואף מלא בקשיים,  גוף חי. תהליך ביולוגי זה, מכונה "היריון" והוא לא פשוט בכלל.

לכל אורך התהליך, חלים בגופה של האישה שינויים קיצוניים, המתבטאים לעיתים רבות במצבי רוח, מחלות, בחילות, הקאות ועוד מגוון תופעות לוואי דומות. במקרים קיצוניים ביותר, נשים בהיריון יכולות להגיע לבית החולים כאשר הן נכנסות לסיבוכים רפואיים שונים כתוצאה מהמצב המורכב בו נמצא גופן בעת מפגש עם הליך ביולוגי או מצב רפואי אחר.

חשוב להוסיף כי מעבר לדאגה הגדולה לבריאות האישה, בה נמצאים קרוביה ורופאיה לכל אורך ההיריון, ישנו גורם נוסף לו יש לדאוג, והוא התינוק.

גם התינוק, המתפתח לאיטו נמצא לעיתים במצבים מורכבים ולא פשוטים. כאשר, לעיתים רבות ישנה חשיבות למקום בו מתרחש ההיריון ביחס לצורת הדאגה והטיפול בתינוק. כך, שאין דין תינוק ישראלי, המתפתח באקלים חם יחסית, לזה של תינוק בריטי, המתפתח בגופה של האישה באקלים קריר באופן יחסי.

כעת, נציג בפניכם מספר טיפים חשובים, שבמעקב אחריהם תוכל האישה לעבור את ההיריון בהצלחה ובאושר.

 

הטיפים  למעבר מוצלח של היריון

מעקב רציף על ידי הרופא האישי

חשוב מאוד, החל מתחילת ההיריון ולפרקי הזמן אותם קובע הרופא האישי של האישה, להגיע אל הרופא האישי של האישה ולעבור אצלו סדרת בדיקות תקופתיות, לשמוע ממנו המלצות ביחס להתנהלות נכונה בתקופת ההיריון, ובמקרים בהם האישה מרגישה כי דבר מסוים איננו כשורה, עליה לדווח על כך מיד בצורה מפורטת לרופאה האישי.

 

תזונה בריאה

לכל אורך ההיריון ואף מעט לפניו, מומלץ מאוד להימנע ממאכלים לא בריאים, וכן מעישון ומשתיית אלכוהול. צריכה של מאכלים לא בריאים, או חומרים אחרים שפוגעים בגוף האישה, יפגעו בצורה חמורה אף יותר בגופו של הולד המתפתח בגוף האישה.

 

הימנעות ממצבים גופניים קיצוניים

נוסף על כך, חשוב מאוד ככל שההיריון מתפתח, להימנע מפעולות גופניות קיצוניות, כמו סחיבת משאות כבדים, פעילות ספורטיבית קיצונית, וכן הימנעות מאכילה ומשתייה במשך זמן רב. מצבים גופניים קיצוניים, לא רק שעלולים לפגוע באשה ההרה הנמצאת כבר במצב גופני מורכב, אלא אף בוולד עצמו.

 

נטילת תוספים

משרד הבריאות בישראל, ממליץ לנשים הרות בפרט, ולנשים באופן כללי לכל אורך תקופת פוריותן, ליטול תוספים בריאותיים שונים, כגון חומצה פולית וברזל.

 

לסיכום

יש להישמע היטב לטיפים שלעיל, על מנת לעבור את ההיריון בצורה הטובה ביותר.

 

בטן הריונית

אולי יעניין אותך גם