טיפים לטיפול הגוף לאחר לידה

איך לשמור ולטפח את הגוף לאחר הלידה

כתבה מחברת מורז הכי טבעי. הכי יעיל

את רגע אחרי הלידה וממש לא מרגישה במיטבך אז מה כדאי ורצוי לעשות על מנת להטיב עם העור, השיער והגוף.

עור הגוף יבש ולא נעים, הרגליים עדיין נפוחות ובצקתיות והשיער, אלוהים השיער נראה נורא, פשוט לא מסתדר לך.

זה בדיוק הזמן  לטפל בעצמך ולאמץ כמה הרגלים נכונים ובריאים שיהיו לך טובים גם ביום יום הרבה לאחר הלידה.

אז מה עושים?

במהלך ההיריון ולאחר הלידה, הבטן ועוברת טראומה, היא נמתחת ומתכווצת ואת חייבת לדאוג לרכך העור באמצעות תכשירי לחות.

מומלץ להשתמש בקרמים טבעיים על בסיס ריכוז גבוה של צמחי מרפא כדוגמת צמח הפוליגונום  בשילוב חמאות  טבעיות ושמנים צמחיים עשירים בפיטוסטרולים וחומרים מזינים נוספים המסייעים בשיקום והגמשת העור תוך הענקת לחות .

הרגליים בזמן ההיריון והלידה וגם אחרי הלידה, נוטות להתנפח ולעיתים נוצרות בצקות בכפות הרגליים. זה הזמן לחשוב איך לחזור לפעילות גופנית, להקפיד על הליכה מתונה ועל עיסוי כפות הרגליים עם קרם המכיל צמחי מרפא הממריצים את זרימת הדם  כמו אזוב, ער אציל, טיון דביק, וויתיניה משכרת, זעתר וכדומה. לנפיחות קלה, מומלץ עיסוי יום יומי עם קרם רגליים מסדרת הריון והנקה על בסיס צמחי מרפא חמאות טבעיות למניעת יובש ולתחושת רעננות וקרירות לרגליים..

 

עור הפנים שלנו מתייבש במהלך ההיריון עור הפנים ולפעמים אף נסדק. אנו מציעים במורז למרוח על הפנים קרם לחות מזין שאינו סותם את הנקבוביות ומכיל צמחים הידועים כמרגיעים עור מגורה, רגיש ואדמומי האופייני לתקופת הריון ולאחריה כמליסה, רוזמרין ופוליגונום. צמחים אלו בעלי סגולות מרפא רבות בניהם: אנטי אוקסידנטיים טבעיים, האצת התחדשות תאי העור, המרצת זרימת הדם בעור, ריכוך וריענון ומסייעים להאטת תהליך הזדקנות העור (anti aging) באופן טבעי!

 

טיפים לאם המניקה: 

לאימהות מיניקות מופרש הורמון האוקסיטוצין המכווץ את הרחם, מקל על הפרשת החלב בזמן ההנקה ומזרז את החזרה לגזרה וזה רווח נקי לכל אם מניקה..

להנקה טבעית ומזינה חשוב לשמור על בריאות עור הפיטמה עם ג'ל על בסיס צמחי מרפא ושמנים טהורים  ללא SLS, פראבנים, מרכיבים ממקור פטרוכימי וגליקולים.להרגעה ולריכוך הפטמות במהלך חודשי ההריון וההנקה.

במהלך ההנקה חשוב שתקפידי על מזון מזין, מאוזן ועתיר בחלבון, ירקות ופירות טריים ושתייה מרובה של מים מאחר והגוף מאבד נוזלים רבים בהנקה. חשוב להשלים את הנוזלים האלה עם שתיית מים, אפילו עד ארבעה ליטרים ליום (16 כוסות). מיצים נחשבים גם הם לכוס נוזלים, אך לא קפה או משקה אחר המכיל קפאין משום שזהו חומר משתן ולכן הוא עלול לייבש בכמויות גדולות.

תזונה נכונה כוללת ירקות בכל ארוחה, שומנים, פחמימות וחלבונים. ירקות ופירות נחשבים לבריאים במיוחד לנשים מניקות משום שהם מכילים מגנזיום, ויטמינים ומינרלים כמו גם סוכרים ופחמימה זמינה לאנרגיה.

מומלץ להחליף את הפחמימות הפשוטות (מוצרים המכילים קמח לבן) בדגנים ובקטניות מלאות עשירות בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים שהערך התזונתי שלהם עולה בהרבה מהערך התזונתי של הפחמימות הפשוטות. מוצרים אלו עשירים בויטמינים מסוג B המשתתפים בתהליכי ייצור אנרגיה שנשחקת בתקופת ההיריון וחשובים למרקם העור והשיער, המשפרים את תפקוד מערכת העיכול לחילוף חומרים תקין ויציאות סדירות.  

לאחר ההיריון מומלץ לצרוך מזונות המכילים קו אנזים Q10 (כגון: דגים, בשר, תרד, ברוקולי ועוד) האחראי על הפיכת הסוכר לאנרגיה בתאים ובכך הוא משפר ומחזיר אנרגיה לגוף ומטפל בעייפות המתלווה להנקה ולתקופה שלאחר הלידה.

הכי חשוב לנשים מיניקות, מומלץ לבחור במזונות בעלי PH בסיסי ולא חומצי.

המידע אינו מידע רפואי ואינו מהווה המלצה לטיפול רפואי או כתחליף לטיפול רפואי. בכל מקרה של בעיה או שאלה, מומלץ תמיד להיוועץ ברופא, במיוחד בתקופת ההריון.